Pelik

Ese pelik. Ada juga yang tidak suka dengan entri 36 purnama di bawah tu. Ia telah mengundang rasa kecil hati ese bila ada yang tidak suka akan entri itu. Ese pelik lagi.

Apa yg pelik dengan entri itu? Ese rasa itu sekadar luahan hati ese. Seperti ese ini menulis mengikut mood dan menulis tentang apa yang ese fikir pada satu-satu masa itu. Jika itu yang ese fikirkan, maka ese tulis.

Kalau. Ese bilang kalau ada yang ikuti jurnal ese sejak tahun 2001-2002 ( dck.gebang) dan 2003 (Mind is mine) dan sekarang berada di Blogspot tentu mereka dapat perasan yang entri ese banyak melibatkan luahan dari hati ese. Samada ketidakpuasan, kesedihan, kegembiraan, kejayaan, kecemerlangan, tentang pelajaran, tentang kerjaya, tentang masyarakat, tentang apa saja yang terlintas di hati ese.

Namun. Pelik ya. Kenapa ada orang tiba-tiba mahu pertikaikan apa yang ese tulis? Adakah penulisan ese harus diubah hanya kerana dipertikaikan begitu?
" Tulisan u bukan untuk dikongsi dengan seorang je, tapi dengan semua orang ".

Ya, tidak dinafikan secara tidak langsung memang sebuah blog adalah untuk dikongsikan dengan semua orang. Jika kita tidak mahu kongsi dengan orang, tulislah dalam diari peribadi dan simpan dalam almari. Kalau buat blog di internet, secara tidak langsung lambat laun orang akan dapat tau juga. Itu la internet. Googlekan saja maka hasilnya terpampang.

Maka dengan itu, pada orang yang tidak puas hati itu, kamu sudah ikuti blog ese sejak duluan lagi. Ese rasa kamu sudah kenal dan sudah tahu isi-isi blog ese malah kamu kenali ese melalui blog duluan juga. Harap kamu buka minda kamu walau kamu terasa hati dengan entri yang ese publish.

Sekian makluman dan luahan ese.

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails