Seperti yang kalian sedio maklum, selamo ese dilantik menjadi Pengurus dokek TNP ni.
Banyak bondo yang ese kono belajar dari zero sampailah sekarang ni pun.
Masih jugak laie belum faham seponuhnyo semuo bondo.

Cubo kalian bayangkan. Daripado zero dan kalian kono mahir dalam semuo produk TNP.
Ese di hantar untuk training Al-Rajhi selamo satu bulan di KL tempohari.
Alhamdulillah ese bulih paham hampir 80% tontang Personal Loan Al-Rajhi.
Dan staf seorang lagi training untuk produk Telekom Malaysia seperti Streamyx.

Sepanjang training di KL untuk produk perbankan iaitu Al-Rajhi Personal Financing.
Bukan semuo yang diajarkan kepado peserto. Ado bondo yang kadang nampak remeh
tetapi sebonarnyo amat penting. Seperti borang-borang yang perlu ado, cara-cara submission
dan beberapo laie bondo yang hidden yang tidak diberitahu kepado peserta kursus.

Berbalik pado soal TNP. HQ di Serdang Raya sendiri seperti kalian sedio maklum sememangnyo lomah dalam bab pengurusan dan support. Sepanjang ese menjadi Pengurus, nampak gayo support tidak akan diberikan selagi kami di sini tidak menghubungi mereka.
Sebagai contoh. Tontang submission borang Al-Rajhi. Tontang borang-borang yang kami sendiri perlu download melalui website Al-Rajhi dan begitu jugak dari sudut kepantasan dalam mengemaskini status permohonan kepada kami di TNP Nusa Bestari.

Dan dari sudut flyers, brochures dan jugak bunting mahupun banner untuk kami promosikan tentang TNP sendiri mahupun produk-produk yang ado ni pun kami sendiri terpakso usahokan.
Selaku Pengurus, terlalu banyak untuk ese fikirkan. Bukan ajo dari sudut Pengurusan. Malah dari sudut Pemasaran itu terlalu besar untuk digalas bagi memberikan keuntungan pada TNP agar terus bertahan dalam perniagaan franchise yang agak tidak berbaloi ini.

Pihak HQ hanyo duduk menanti panggilan dari TNP Branches seluruh Malaysia sekironyo terdapat masalah. Sekironyo tiada masalah yang dilaporkan, mereko di HQ tidak akan membuat pantauan apa-apa malah membiarkan kami berjalan sendiri tanpa guideline dan support yang sepatutnya berlaku dalam perniagaan franchise.

Cuba kalian bayangkan. Dalam masa satu bulan sepanjang ese sodang kursus di KL. Tiada seorang pun pegawai mahupun staf di HQ menghubungi TNP Nusa Bestari untuk kemaskini status tontang produk mahupun tontang perubahan hargo produk. Cuba kalian bayangkan perubahan hargo produk pos dari HQ hanyo diberitahu selepas kami cuba membuat pembelian produk tambahan untuk stok kami. Selagi kami tidak hubungi mereka di HQ, selagi itulah kami di sini tidak di update tentang sebarang perubahan. Dan adakah itu konsep perniagaan franchise?

Bagi kami di TNP Nusa Bestari. Kami membawa namo Telco & Post dan nama disebalik Telco & Post Nusa Bestari bukanlah menjadi sebutan sekironyo servis yang kami berikan agak tidak memuaskan hati pelanggan dan masyarakat sekitar. Akhirnyo namo Telco & Post sendiri akan disebut orang dan akan jatuh menjunam. Seburuk-buruk servis yang diberikan di pejabat pos milik Pos Malaysia Berhad, masih ramai orang mampu menerima servis mereka kerana lengkap dan produk yang sentiasa dikemaskini. Malah Pos Malaysia Berhad sendiri memantau setiap franchise Pos Mini yang dibuka di seluruh Malaysia.

Sepanjang Disember 2009 ini, kami di Telco & Post Nusa Bestari mensasarkan jualan produk Al-Rajhi Personal Financing bagi menampung kos dan juga bagi memperolehi profit bagi perniagaan Telco & Post yang pada permukaannya tampak menarik tetapi bagi mereka yang menjadi Pengurus malah Pemilik cawangan mana-mana pun sudah sedia maklum akan dasarnya yang berlumut dan begitu menjijikkan.

46 comment:

Anonymous said...

Telco & Post Program

Azlan Rosmera & Farah Edora sbg kepala FaraTech masih lagi menjalankan program taja-menaja dan merekrut ahli baru utk program TM Bullshit Business Programnya. Ibu pejabat diorang adalah di The Mines Resort Business Park dekat dgn bangunan Sapura Holding tu. Situlah ibu pejabat si penipu2 faratech ni berkumpul dan bermesyuarat utk mencari jalan menipu melayu utk menambahkan keuntungan tahunan. Pada tahun 2007 diorang mensasarkan keuntungan sebanyak RM50 juta daripada TM Bullshit Business Programnya.

Sehingga hari ini, kakitangan faratech sering silih berganti sebab ada yg dah bertaubat tak mau bersubahat dgn Azlan Rosmera & Farah Edora menipu melayu dgn TMBPnya. Ada maklumat yg diterima terdapat pejabat cawangan faratech yg telah ditutup. Salah satunya cawangan Farge Metro JB di Tampoi JB yg dah ditutup dan bangunan tu pun nak disewakan. Samada dah tutup terus atau pindah ke tempat lain itu tak pasti. Tapi Fargo Metro JB memang dah tutup. Mungkin sebab penyewa bangunan tu sblm ni (Seorang Melayu) tak mau bersubahat dgn faratech lagi jadi dia tutup terus kedai dia.

Dulu seorang pegawai faratech yg in-charge bahagian kewangan & urusan pinjaman bernama Rassidy Che Ani berhenti keje. Dia ni salah seorang pegawai kanan faratech. Dan selepas itu beberapa lagi kakitangan yg in-charge produk2 tertentu juga berhenti keje. Budaya berenti kerja di faratech adalah perkara biasa. Ini kerana timbulnya kesedaran di kalangan kakitangan mereka mengenai dosa menipu dan bersubahat dgn kepala penipu menyebabkan mereka berenti kerja.

Selepas dapat cash dari yuran rekrut, faratech akan terus meninggalkan reseller, distributor dan agen yg dilantiknya. Segala sokongan dan kerjasama yg dijanjikan tidak lagi diberikan. Yg penting duit masyuukkk poket Azlan Rosmera, Farah Edora, Muhammad Anuar, Mithaq Abd Mutalib, Shamsul Anuar dan semua kakitangan penipu sokongan yg lain. Ini adalah orang kuat yg menyokong penipuan sykt faratech. Bergembira dan bergelak ketawalah si pencacai-pencacai dan petualang bangsa ini dlm mesyuarat mereka sebab berjaya memperdaya orang melayu supaya menjadi rekrut mereka dan membayar yuran yg beribu-ribu.

Utk menampung kakitangan senior yg dah berenti dan bertaubat sebab tak nak bersubahat menjalankan aktiviti tipu-menipu, faratech telah mencari bebudak lepasan SPM, STPM dan lepasan universiti yg masih blm bekerja utk bersama-sama bekerja dan bersubahat dgn mereka. Lagi pun diorang ni senang dipergunakan utk menipu dan mudah dibasuh otaknya (Brainwash). Sebab itu nama2 pegawai, kakitangan dan kakitangan yg in-charge dlm sesetengah produk dan bahagian sering bertukar nama. Tak sampai sebulan, dah nama orang lain sebab orang yg sebelum tu dah berhenti kerja.

Jauhkanlah diri korang dari ditipu oleh faratech. Sekali korang ditipu oleh faratech dgn TM Bullshit Programnya, korang akan terus mengalami kerugian sebab selepas korang bayar semua yuran rekrut, faratech akan buat2 tak kenal korang. Contohnya macam kes panggilan telefon tak dilayan. Kalau korang dail nombor handphone pegawai2 faratech ni contohnya seperti Muhammad Anuar, panggilan korang akan diangkat oleh seorang betina. Sedangkan Muhammad Anuar adalah lelaki tapi dia telah serahkan handphonenya kepada seorang betina utk dijawab sebab dia malas nak melayan. Begitu juga kalau korang dail nombor pejabat faratech utk bercakap dgn seseorang pegawai atau kakitangan yg in-charge bahagian tertentu, panggilan korang akan ditendang ke sana ke sini macam bola, di'ignore'kan, dibiarkan tanpa diangkat, di'by pass'kan dan macam2 lagi taktik diorang utk lepaskan diri dari menjawab. Diorang semua malas nak melayan.

PENDEDAHAN DEMI PENDEDAHAN AKAN DIKELUARKAN. TUNGGU!!! PENDEDAHAN LAIN DIALU-ALUKAN

Anonymous said...

Apa gua bleh cakap kat lu orang.... TELCO N POST gunakan nama Dato-dato dan gunakan nama Dewan Perniagaan Melayu utk menarik kaum melayu join bisnes nih.

Kerana apa? kerana orang melayu biasanya tak akan selidik lebih mendalam ttg bisnes berkaitan dengan rantaian penipuan nih. jadi sasaran utk meraih keuntungan jutaan ringgit secara cepat adalah MENJUAL NAMA DAN SISTEM YANG KONONNYA FRANCHISE.

Walhal mereka di SERDANG RAYA atau yang bercakap di MENARA TELEKOM tu sebenarnya tak penah tau dan tak belajar apa2 pun tentang konsep FRANCHISING.

Malang sekali. Kaum melayu dan usahawan2 yang nak meraih keuntungan terpaksa bergolok gadai utk join bisnes ni. Akhirnya di biarkan terkontang kanting dan tak dapat nak tampung kos overhead akhirnya mereka tutup.

SIAPA UNTUNG?

FARATECH SDN BHD yang mana peneraju utama untuk sistem franchise ( konon2 ).. yang berpangkalan di THE MINES RESORT...

IGB Thyme Orion Consortium yang konon tandatangan memorandom dengan DPPMKL.

Tapi sepanjang dalam Telco & Post, sekarang mana penah wujud atau di sebut-sebut lagi ttg IGB? Ada?
Sape2 pemilik T&P yang ingin bersuara ttg ini?

Lagi satu. Sekiranya ianya program yang dibangunkan semula dengan kerjsama DPPMKL dan di tandatangi memorandum.. kenapa ORANG DPPMKL sendiri taktau menahu? atau orang2 di DPPMKL sendiri takde buat pemantauan?


ITU PERSOALAN YANG mana pihak Telco & Post Serdang Raya spt En. AZLAN mahupun En. Anuar atau Tuan Zainudin mahupun di MINE RESORT tu sendiri takleh nak jawab dan mengelak untuk menjawab.


PADA MEREKA di T&P YANG MEMBACA. SILA JWAB BEBERAPA SOALAN.


1. Kenapa Support terlalu slow dan lembap?

2. Kenapa tiada Support / Update kepada semua branch yang telah di buka?

3. Kenapa Comission lambat di bayar?

4. Kenapa Commission terlalu rendah pada produk2 utama?

5. Kenapa submission sesuatu pakej lambat nak approve?

6. Sekiranya konsep FRANCHISE.. kenapa tidak pihak T&P PUSAT DI SERDANG RAYA memantau segala aktiviti di Branch demi menjaga nama Telco & Post..

7. Apa tujuan bayar RM53k? Sekadar utk dapatkan Signboard Telco & Post dan bawa nama Telco & Post tapi komisyen langsung tidak membantu usahawan2 utk maju.

Anonymous said...

Ye betul tu Bang,..memang mereka ni PENIPU,..dah ramai Telco & Post yang merungut,...dan tak lama lagi ramai Telco & Post akan GULUNG TIKAR,..bungkur la,..tutup perniagaan kerana tak ada business...siapa yang susah...Lu pikir la sendiri...

Makcik Limah said...

Telco & Post ni mengarut je,..korang bayar RM53 ribu bukan dapat apa-apa pun,..just dapat signboard aje,..yang lain korang kena tanggung,..sewa kedai, ubahsuai kedai, alatan pejabat, pekerja..semua tu nak kena tanggung,..kira-kira semua modal dekat RM100,000 jugak la..kalau kaya, tak pe la..Ni yang pakcik-makcik yang pencen,..orang yang ada duit simpanan cukup-cukup aje,..kena TIPU dek Telco & Post ni...Kenapa la....
Fikir-fikir la,..banyak lagi Perniagaan yang modal kecil aje,.dah boleh berniaga..tak pening, tak susah...risiko rendah...
Harap-harap SEDAR lah orang Melayu kita ni...jangan MUDAH ditipu...

Wasalam..

Anonymous said...

Memang karut la Telco & Post ni,...bukan hari-hari orang nak daftar streamyx,..bukan hari-hari orang nak daftar broadband...apa cerita ni ??? Masa kat Menara bukan main gah lagi...bila dah bukak kedai Telco & Post,..batang hidung geng Telco & Post pun tak nampak ....!!! Penipu besar mereka ni,,,,,,,,,

Anonymous said...

Telco & Post ni bagi komisyen CIPUT,..untung besar dikaut oleh mereka...mereka dok enjoy pergi luarnegara makan angin dengan duit yg kamu bayar tu,...Hee..hee..padan muka...kena tipu dengan Telco & Post...Sekarang orang dah tak guna Streamyx,..dah ada P1WiMax..lagi bagus..jawab nya simpan aje lah streamyx tu....
Komisyen Pos pun ciput je,..kalau pergi direct dengan Pos boleh dpat lebih la...Apa la bengap sangat korang ni..Kena tipu aje dengan Telco & Post ni...

Anonymous said...

nk wat mcm ner...dh nasib org mlayu kne tipu ngan mlayu gak!!ksian kat bos aq...byor 53k...redha je la....

Anonymous said...

nk wat mcm ner...dh nasib org mlayu kne tipu ngan mlayu gak!!ksian kat bos aq...byor 53k...redha je la....

Anonymous said...

hang pa buat report polis aje..report pada bank negara je..

Anonymous said...

kenapa la korang nie semua tak nak bagi orang melayu membangun....rezeki tu semua datang dari usaha dan selebihnya dari ketentuan allah s.w.t. itu pun korang tak boleh fikir....asyik nak menjatuhkan bangsa sendiri...kenapa korang tak tulis blog untuk company cina yang tipu kita selama ni?????
dekatkan diri dgn allah dan redha dgn ketantuan takdir kita...

bengong said...

nk report mcm mna...diaorg ckp y rmsikn tun mahathir..xkn dia pon xtau tntang TNP nie..ermm...kompius2...

Siti Shahril said...

betul 2..org melayu mmg suka mjatuhkan bangsa sdr..ibarat gajah di dpn mata x npak,kuman di seberang laut yg diaorg npak..sbg seorg bgsa mlayu yg brpegang teguh agama islam seharusnya menerima ketentuan Allah S.W.T..jika pkara ini x blaku mgkin kita lupa akan khadirn NYA coz leka dgn kemewahan yg dberi..buat solat istikarah sblm membuat ssuatu kputusn adalah jln trbaik drpd kita terus menerus myalahkn org lain..jika btl mereka slh sudah ten2 ada bhgian mereka kelak,bkn hak kita utk membls..serahkan sgalanya pd Allah S.W.T..ingatla dlm pd masa kita mcari kesilapan bgsa sdr,kuasa luar sdg bertungkus lumus menjatuhkan agama & negara Malaysia kita.

Sarjan Hassan said...

Kalau dulu, masa perang dunia kedua,..ada org kita yg jadi tali barut tentera Jepun,..kononnya nak halau orang Inggeris dari Tanah Melayu,.tapi mereka jadi rakus dengan KUASA yang diberikan oleh tentera Jepun sehingga sanggup menganiya dan menggadai maruah bangsa sendiri....Mereka-mereka inilah yang dinamakan pengkhianat bangsa...so, sama jugalah dengan Telco & Post ni,...konon nya gunakan DPMM, untuk bantu orang kita meniaga...bila dah dapat duit banyak,..habuk pun tak de,..barang entah kemana?, support entah kemana? bisness pun entah kemana? mereka yg collect duit tu kaya raya... So, mereka ni lah PENGKHIANAT perniagaan,...menggunakan DPMMKL yang sendiri mengatakan mereka tidak tahu pun pasal KLTP ni..so, kita telah tertipu....maka ambillah tindakan SEGERA...sebelum terlambat....

Anonymous said...

adoyaiii...........
telco2........nape la ko uat gni?
bos aku da lwat byar gji smnjak join telco ni.....dlu ader 1 company jea,xbesar tpi lancar
bile da bukak telco 2 2 cmpany jdi klm kbot.aku cma ksian ng pkrja2 ibu tggal tu kalu gji y spttnya dpt 20hb jdi dpt 3hb dpn.tgk muke bos pon ksian,buka telco modal bkn maen tp untung??????hampeh
dah la skrang astro xbley byr bil ayaq pon lom bole byr lg.sume org ckp baek pg pjbt pos jea............

Anonymous said...

Tu tu,..depa semua TIPU korang je,..banyak orang cakap, buat apa bayar bil kat Telco & Post,..sistem bukannya on-time,..baik pergi Pejabat Pos lagi bagus,...

Lagi satu, meniaga Telco & Post ni tak ada untungnya,..rugi aje,..semua yang mereka cakap masa kat Menara TM tu semua TIPU belaka,.sekadar Indah Khabar Dari Rupa,...ramai kedai Telco & Post dan SENGSARA dan NAK TUTUP....

Kantoi said...

Salam...sakit hati betoi dgn puak2 Tnp ni,,nak cari duit 53k merah biji mata,depa kebas putih biji mata....tak tau dah nak pikiq camna lagi, smua kos untuk bukak telconpos abih kat 100k, nk dapat untung 1 ari 20git pun susah...ni la hakikatnya...untuk pengetahuan mcm2 dah sya usahakan untuk dapatkan sales dari streamyx dan alrajhi, tapi yang sedia maklum ramai yang tgk kadar keuntungan alrajhi pun takut, da yang kata ni ABG LONG bukan ALONG !!! Streamyx..sapa yang nak mai apply streamyx ari2?!?! Sistem bil plak, Pa pya sistem la yang depa bagi, nak bayaq bil ayaq pun x bleh...kata bleh bayaq bil utilities(semasa) awat bil ayaq tu x semasa ka?? pakat2 dok pakai telaga lagi kot???

mamakuntau said...

Salam untuk pengetahuan semua, kami MD utara pun dah mula buka fail saman...tapi ada di antara MD yang masih SETIA dan PERCAYA dengan Telco n Post telah memaklumkan hal ini pada pihak HQ..dan ada pihak HQ yang cabar pihak kami untuk meneruskan saman...seolah-olah mereka betul dan tak terasa buat salah pun....kita tengok apa yang akan jadi lepas ni.......PANASSSSS!!!!

Anonymous said...

Salam semua.

Saya nie dah reg MD pada oct thn lepas tp masih x beroperasi lagi..saya menetap di.. kl..nak carik kedai murah di area kl bukan mudah..tu yang masih lg hold..tp dah mcm2 saya dengar n lihat di internet..semua buruk2 belaka..cuak gak..aduhh apa mau buat skrg??

Anonymous said...

Selamat la pada yang belum buka kedai lagi, bagi kami yang dah buka kedai terpaksa menanggung kos operasi keseluruhannya.Kesimpulannya buka telco&post amatlah merugikan. Bagi En Fadzil saya akan tunggu dan lihat puncak kejayaan anda dengan TelconPost. Jangan sampai anda tersungkur jugak akhirnya....

Anonymous said...

bkan aje MD yg susah...
staff pun susah gak...
bile company x untung ,gaji staff pun kurang...
bkan ape...MD & staff kne mahir dgn mcm2 produk dan system...
terlampau bnyk produk...satu produk x mahir lg, dh dieorg tmbah produk laen plak...
padahal smue produk yg di kluarkan smue nyer lapuk (oldskol)...
dgn system yg agak lembap dan untung x seberape...
huk3

Anonymous said...

Sudah "bagi wang" pada Tuan Zainuddin (TNP) Perniagaan belum jalan jika disimpan dalam ASB bulan Disember dapat dividen dan bonus. tapi sekarang RM50,000 dah lenyap pihak pengurusan TNP buat bodoh tak ambil tahu. Ingat makan wang kami yang kami cari dgn titik peluh bertahun=tahun kamu makan tidak jadi darah daging tapi jadi barah. Tak kan Azlan & the geng sanggup anak2 isteri mereka suffer kerana makan duit haram. Kami akan buat sembahyang hajat minta pada Allah .
Semoga dibuka pintu hati Azlan supaya berhenti buat kerja penipuan ini.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Panggil tv3 ,war-warkan dalam tv,akbar kalau betul2 telco & pst penipu.

Panggil pertubuhan perkasa buat demostrasi selamatkan duit bumiputra.

Anonymous said...

selepas mmbece komen2 kamu sume saye jd cuak nk keje di telco n post ni...
gaji nye pon agak skit rm650...company name cm gmpak tp gaji cipot..kedai yg biase2 pon gaji lg mantap...
betol ke company ni senang bankrap n penipu?
kalau btol sile tunjuk kan bukti kukuh...

Anonymous said...

Me Bgtau NI.... TNP SerVICe ZERO..... DEmMMM.. MASa Br Mo JOIN Ni... Khrsu BUkN MaIn LG... BrriA RiA.... LG... BuaT PrGRM Sana C NI... HUiiiii McM ReAl yg ni BUsnzz BOleH Kembg Konon.... HEY.... Demmmm Skg NI.... Bgtu Slmber JE StaFF... Service YG TERUK SEKALI Demmm Hit THIS KAIN OF TGIngggg...lol... MAKE PeoPle Crazyyy... ABOUT They JOB... MAKING They JOB Spl... THERE ARE SO Lazy...... La,,,, ME HOpe THAt They CAn READ DIzzzz............................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

[selepas mmbece komen2 kamu sume saye jd cuak nk keje di telco n post ni...
gaji nye pon agak skit rm650...company name cm gmpak tp gaji cipot..kedai yg biase2 pon gaji lg mantap...
betol ke company ni senang bankrap n penipu?
kalau btol sile tunjuk kan bukti kukuh...

i bGtAU u u dONT hAVE tO aSK bUKti KUKUH wAT PE... jUZ JOIN LE.... IF U KEJA DGN DORG NI... CFM PUNYA U PUN AKAN KAYA... CUZ U KEJA KAT hq lE... iT IS sO eASY lA.... mCM we nI mD yG jOIN nI tnp.... tERANG TERANG rAMAI orG yG TAK pUAS hATI.... mESTI lA tnp nI HANTU!!!!!
I sDG PANAS NI DGN KEJA DORG NI... NOT U LE... BUT DIS MSG NI NAK TUJUKAN KAT DORNG NI YG MALAS BUAT KEJA.... MAKAN DUIT NO 1 BUAT KEJA PUN LIDUT... BUAT PUNGGUNG JADI BESAR JE.... LOL....
KLU U NAK RASA MCM MANA KENA TIPU U MELABUR LE DGN DORG RM 50K... THEN U WILL KNOW....
I THING MEMANG MUSTAHIL....ORG ORG TELCO HQ X BACA NI BLOG... OF COZ HAVE TP... MYBE NI DORG NI BUAT DO NO JE....

Anonymous said...

Sekarang nak buat ape pun x boleh dah...director2 telco&post dah lari ke oversea..padan muka aku dan semua yang dah terkena...../!@@##$%^$#@

Anonymous said...

HEYY...mcm mane u tau directOR lari ke oversea.... ehhh... mesti u ni ORG ORG TNP lol....demmm

Anonymous said...

shit....zaza. U Give The Shitt Service Dammm U pun Makan gaji tau.... ceo...seluruh staff HQ demmm and shitttTTT
Buat Punggung jd besar... DEmmm.... U All... Makan Duit Haram.... x Kemana Juga U all Le One Day Ur Day Will Come.... Getting Older n Older Mesti la Bertobat...pantat hitam....

Anonymous said...

huuuuu lupa diri le... pas DPT DUIT BYK ZAZA.....SAITAN....ANJING KURAP... CEO KEPALA BOTAK... PECAH KEPALA... KEPALA BOTAK YG LICIN ... ORG NYA LICIK.... DUIT HARAM...

Anonymous said...

kpd mereka yg masih tak kenal siapa itu zaza....... nama sebenarnya NORHAPIZAH BINTI AWANG. no tel 0129605808. dahulu pernah berkerja di 7eleven,

Anonymous said...

patut la... semua akaun poslaju kita orang kena tutup. dengar cerita si zaza nie menyusahkan dan tak tau kerja. apa yg dibuat kat Telcopost tu. nak melawa je. MACAM LAWA. Patutla tak kawin kawin.

Anonymous said...

NORHAPIZAH BINTI AWANG..! Macam biasa dengar je nama tu. macam budak Trengganu je.!

Anonymous said...

budak nie,kalau tak silap dulu student kat Poly-tech Mara Shamelin.

Anonymous said...

Salam kepada semua MD Telco & Post yg tlh tertipu oleh kroni2 INTELECA GROUP ..........
Soalan : Dimane hadiah kereta HONDA ACCORD utk HIGHER SALES STREAMYX....
Jawapan : Telah digunakan oleh ANUAR KAMARUDIN atas alasan STAFF TERBAIK & HIGHER SALES STREAMYX utk SERDANG RAYA ..... Sejak bila kedai tu dia punya ???????????
Soalan : Ape status terkini POSLAJU ?????????????
Jawapan : Telah ditukar ganti kepada KANGAROO CURIER, knp & mgape ???????????????
Soalan : Dimanakah hilangnya semua pegawai yg ambil duit kami dulu ????????
Jawapan : tolong berikan jawapan utk duit saya .......

Anonymous said...

Kepada mereka yang ada masa kick off untuk progrem kejar streamyx paling banyak ingat tak...? Kan hadiahnyer sebjibik HONDA AACCORD...ek. Siapa dapat ek? Haaa kalau nak tau biar saya bagitau. Hadiah Honda Accord tu dapat pada Yang selalu bahagia Incik Anuar kamaruddin leeerr..Best ler yer. Orang dalam jugak dapat hadiah cam tu. Yang dok ngejar business ni kita jugak..Makan komisen atas komisen Telco dan Post gak dapat. Ingatkan bolehlah bagi seronok kalau golongan kami ni dapat hadiah mewah camtu.. Tapiiiii anak emas Telco gak dapat yer. Meniaga camni rasa kena perhambakan je. Buat meniaga kuat kuat, pihak yang sama gak yang ontong. Cukupla dengan duit asal kami dulu begolok begadai nak meniaga sekarang sampai sepanjang hayat suap diorang gak lagi.

Anonymous said...

Ape kisah semua nie ........
POSLAJU dh btukar kpd KANGAROO KURIER, knp & mgape ........
Lps nie TM nk tukar kpd ape pulak ...
Ape la keje MANAGEMENT & STAFF TELCO & POST, nk menipu lagi ke ....
Tdengar story yg TELCO & POST dh nk btukar ke ACV, ape ke bendenye tu ...

Anonymous said...

dia org skrg dah tak peduli lg telco&post,aku dapat tahu dari staff di bsk, yg azlan rosmera dan mithaq dah jual share telco&post. bercadang nak lari keluar negeri.sekarang dia org ketawakan MD semua kerana kena tipu.cerita pasal kereta honda tu memang benar,si mamak ANUAR KAMARUDDIN yg dapat.kalau tak silap nombr kereta WTU warna hitam.itulah kereta yg sepatutnya untuk MD.semua strmyx yg dibuat oleh MD point dapat pada anuar.ha.ha.ha.pandainya.

Anonymous said...

ko nak tahu,azlan rosmera dan konco masih cuba nak kaut duit org lagi dengan mengenalkan program CAPITAL EXCHANGE.konon boleh buat duit dgn jadi member jual Etiqa Takafur insuran.yg bestnye guna Adek bongsunye Azreen,anuar,tuan zainuddin,ruldi,fairus & AO yg pandai menipu org supaya masuk program tersebut.paksa org beli hingga 5 ke 7 polisi sekali, kan bodoh namanye.tak puas-2 menipu. seronok agaknye makan duit haram.
bukan itu je, aku pun ada dijemput ke "TERATAK ANUAR" diTasek Prima Puchong,kononnye rumah ANUAR ZAIN. rupa-2nye itu rumah AZLAN ROSMERA yg dibeli dari hasil duit haram yg di ambil dari menipu org sejak dari Faratech,inteleca shop,telco&post dan yg terbaru CAPITAL BOUTIQUE.yg mana pada pendapat mereka org kerja gomen nie semua org bodoh tapi nak bergaya.adake nak jual barang-2 berjenama menggunakan katalok boleh hutang hingga pencen,hilang akalke.....jika tak mampu pinjaman bank AL Rajhi boleh diaturkan,kemudian potong gaji tiap bulan.nampaknya kena tipu lagi org melayu kita.

Anonymous said...

TEMBERANG & PENIPU (TNP)...kepada MD2 yg still sygkan TEMBERANG DAN PENIPU ni, anda ikut la ye..sampai mati pun korang xkan berjaya,ada x jutawan yang dilahirkan oleh TNP ni???ada x MD yang boleh bli banglo dua tiga bijik drpd hasil join TNP ni, ada x MD yang dah pakai kete harga RM500k ka, ada x??...satu lagi, korang pun secara x langsung bersubahat dgn diaorg...cukup2 la ye, jgn buat2 buta la ye, hadiah kete korang pun da terobang g kat mangkuk ayun tu ..bek korang bukak biz lain yang lbh bnyk kat malaysia ni...renung2kan la...hayati ramadhan~~~

Anonymous said...

ape kisah semuanya ni ....
semua org yg sy kenal tk ade dh dkt sks, mane perginya mrk nie ......
dengar cerita opis azlan n mithaq dh pindah .... pindah ke mane .... TM tower ke ....

Anonymous said...

Puasa telah selesai, aidilfitri diraikan dengan meriah sekali.
Macamana keadaan Telco & Post raya ni, semuanya macam tak ada perasaan langsung terhadap kami MD yang tengah dalam keadaan darurat ini. Kemana hilangnya pihak management Telco & Post, hubungi ZAZA @ NORHAPIZAH tapi dia tidak kerja lagi dengan Telco & Post. Apa sudah jadi dengan Telco & Post ?

Anonymous said...

apa cerita ni, semuanya tanya tak tahu dan tak dapat jawapan yang sepatutnya. Kemana hilangnya duit kami sebagai MD TELCO & POST, sorang2 hilang. Sekarang saya dapat tahu yang NORHAPIZAH AWANG dah berhenti, macamana akaun POSLAJU kami yang belum buka ini. Ini mungkin nak lari dari buruan pihak MARA yang menuntut kembali pinjaman semasa belajar dulu.

Anonymous said...

hwfvhvfkfakixmpuauwr, http://yahooscanner.net Yahoo scanner, oQsBGBq.

Anonymous said...

saya warga MALAYSIA bangsa CINA pun kena tipu! bukan hanya bangsa Melayu kena TIPU malah bangsa India juga!!! Kedai i dah tutup! profit pun tak cukup bayar sewa api & air! "HQ" punya orang tak pernah wujud di sekitar kawasan kedai selama ini. hanya semasa GRAND OPENING datang tunjuk muka dan kirim senyuman saje! panjang cerita lagi tak tahu mahu cerita start mana! Awal pagi ini dapat SMS dari "Pihak Pengurusan Telco & Post" isi kandungannya seperti berikut!!!!
-----
Dear Telco&Post Partners: we have emailed to you today the letter from Managing Director of Telco & Post Berhad on Operation updates. Please note that you are required to remove PosLaju logo from T&P signage and to settle all outstanding debt owing to Poslaju immediately. Please take the necessary action required to avoid possible legal action by Poslaju. Thank you.: From Telco&Post Berhad
--------
Apa lagi nak cerita??
Harap semua MD MD bersama pigi buat saman....
Itu Persatuan Pengusahann Telco & POst Shoppe Malaysia ada fungsi dia??

Anonymous said...

Dengar cerita ada koperasi nak kerjasama dengan Telco & Post. Baik tak payah la... Direct dengan outlet yang masih buka lagi baik! Meh sini! Saya minat!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails