Maroon @ Deep Red

Ese cakap mahu warno merah. Ya. Maroon jugo warno merah atau namo saintifiknyo Deep Red.
Dan warno itu jugo adalah warno terbaru keluaran model tersebut. Dan warno Chili Red sudah tidak laie dikeluarkan oleh Perusahaan Otomobil Nasional. Dan merah itulah yang menjadi igauan dan anganan ese. Tapi takpo, untuk sodapkan ati sendiri, maroon pun lawa ape!!

Minggu lopaih Dia sudah keluar dan secaro langsungnyo juo ese terpakso kuarkan not-not dari bank dalam jumlah yang banyak. Adoi, kalau tidak ado kepontingan laie, mahunyo ese guno duit itu untuk upgrade sistem fotografi ese. Tapi disobabkan banyak mondo bleh buat dengan adanya Dia, maka ese hold dulu tentang fotografi.

Dia diberi nama Triple J 4151. Namanyo itu ese beli dongan rege sekitar tigo ratus. Kalau ikutkan hati ese nak tompah namo utk dia dongan JJJ 151 ajo.. tetapi nombor itu sudah terlopaih tendernyo. Takpo, nanti 10 tahun akan datang ese boli yang lain lagi.

Sudah seminggu ese ke hulu ke hilir dongan dia. Buat kojo sano sini. Setakat ini ese pueh hati bonar memiliki dio walaupun ramai orang kato dia tidak ado kualiti dan sering menjadi buah mulut orang kito. Tapi apo yang ese harap, dia mampu jadi yang terbaik buat ese dan tidak akan menyusahkan ese di kemudian hari.

AyAres bukan AyAres yang dulu lagi. AyAres sekarang sudah memiliki sebuah Wira SE dongan titik peluh sendiri. Syukur Alhamdulillah.

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails