4.6.08

Minyak?

Minyak yang boleh ditolan, atau tak boleh.
Semuo jenis minyak nak naik hargo.

Hari ini, pemimpin kato minyak naik hargo.
Dan sah, minyak petrol naik sebanyak 0.78 sen seliter.
Mako berdesap-desup makhluk Tuhan, bersosak menanti giliran.
Untuk mengisi minyak di stesen yg digomari.

Ese geleng kepalo.

Ese dapat ym, dapat sms. Dari rakan-rakan.
Dan tokei stesen minyak pun sms.
Suruh isi minyak copek-copek.

Ese geleng kepalo.

Kalau ese isi minyak dongan bersosak sojam duo.
Hanyo untuk keuntungan cumo 30 hengget.
Tapi maso terbuang.
Baik ese dok rumah betulkan urat belikat.
Takpun siapkan album pengantin.
Lagi berbaloi nilainyo.

Kalu yang ado anak bini.
Kan lagi bagus maso sojam duo bersosak itu.
Diluangkan bersamo kemesraan keluargo.

Kalian masih tidak mahukan perubahan?
Inilah hadiah buat kalian.
Kalian pikir sendiri lah.

3 comment:

filanastasia said...

kta dok bgtau sebagai info saja.. tak paksa pun suh p isi.. mintak maap jek la kalau rasa terganggu.. keta kta sendiri pun tak isi minyak rega 1.92 dah.. tak dapat nak cilok.. penuh sesak..

shinO サイフル said...

huh tensen..semlm aku bersesak sesak kt town KB dari pukul 8 mlm..kul 12tgh mlm br dapt isi minyak untung rm50 tp keta calar balar...bumper evo depan blkg abes...kena tacap..tu sume aku kira rugi pulak rm 400... xberbaloi.....

ah tok said...

Gwa isi minyak kat umah je.
Dengan keluarga...
Lagi best kan.

Lagipun kereta gwa pakai NGV. Ahaks!

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails