Eden Masih Kalah !

Kelmarin.. dia berkeras untuk pegi walaupun eden tak setuju dan btol² tak bagi dia pegi tp dia langsung tak pedulikan eden.. yang dia tau dia tetap nak pegi kerana pentingkan kerjayanya.. dia langsung tak pentingkan hati eden nih. Yang dia tau dia nak kumpul sebanyak mana harta dan capai impian dia utk dapatkan sebijik keta.. maybe semua yang dia mahu itu bleh menggembirakan dia walaupun dia sanggup ketepikan kebahagiaan lain. Eden halang dia pegi.. sampaikan terjadinya pergaduhan yang mungkin memalukan kedua² belah pihak. Makhluk bernyawa lain semua memandang, melihat dan memerhati sandiwara semasa yang jarang² sekali dapat mereka saksikan secara langsung.

Semalam.. dia btol² pegi. Pegi setelah berlangsungnya satu diskusi yang hangat di hadapan seorang teman yang btol² dapat memberikan pendapat yang bernas kepada kedua² belah pihak. Memberikan nasihat yang berguna setelah kelihatan situasi yang amat mendukacitakan sejak beberapa bulan yang lepas lagi. Dengan hati yang berat macam lori 10 tan sekalipun, eden terpaksa jugak terima kenyataan ini. Dihalang sekalipun eden takkan mampu lagik. Eden tetap KALAH. Kerana dia tau eden akan menerimanya walaupun apa yang dia lakukan dan eden akan sentiasa memaafkannya.


Keje or Belajo?

Bangun t.hari nih.. eden poie makan. Then terus masuk kampus sbb eden nak gi amik transkrip kat HEP. Kena lak kuarkan duit lagik. Nak plak eden skang nih tengah sengkek. Duit tuh ada tp simpan sbb nak sign-up Streamyx utk umah sewa eden. Kekgi.. kalu dapat masukkan Streamyx tuh.. dapat la eden update blog nih tiap² hari.. tak gitu cik tipah? Leh la lawan cik tipah yang tiap² hari sentiasa dok updatekan blog dia.
Dari HEP.. eden gi fakulti.. gi amik surat pengesahan tamat belajar. Ader la plak dalam 5 keping. Minggu lepas eden gi check kat pejabat fakulti tuh takde lak..

Balik dari kampus, eden terus gi ke SPACE UTM, tukar alamat sbb eden nak slip result eden tuh di hantar ke umah sewa eden nih jerk. Takde la nanti susahkan family eden kat kg lak utk poskan balik pada eden kat sini. Siap semua hal.. eden singgah kat kedai Bundle.. sambar baju t-shirt selai.. warna putih.. Diesel. Saje jerk sbb nak pakai kat dalam jerk utk wat keje.. terus eden balik.

Pasal keje or belajo? eden sendiri tak tau camno.. ramai yang soh eden sambung belajo.. amik degree. Kak rina pun soh eden sambung belajo lagik tp eden rasa penat sangat belajo. 5 tahun eden kat utm.. hampes. Penat sungguh nak belajo kalu eden sendiri tak tau camne nak belajo. Nak keje pun apa la sangat ngan Diploma nih. Btol gak kata Kak Rina.. kalu takde Degree zaman skang nih mmg susah la nak dapatkan keje..
Ntah.. pening la nak pikir. Kalu eden sambung belajo.. sampai bila lak eden nak keje? Kang amik degree karang maunya makan masa 3 tahun lagik kang.. tuh pun kalu lepas.. kalu tak lepas.. kang sia² jerk. Eden bukan tak yakin.. tp rasa cam takde semangat sangat skang utk belajo lagik. Dulu masa tengah amik Dip. pun eden dah hilang semangat dan hampir² nak hentikan pengajian eden tp seb baik ada orang yang bagik dorongan dan semangat utk habiskan jugak walaupun Dip. jerk. Sbb tuh eden cuba habiskan belajo nih.
Eden ingat taknak dah belajo atau sambung degree tp nak amik kursus jerk. Tak kira la kursus apa asalkan ianya menjurus kearah kerjaya yang menjamin masa depan.

Petang nih eden kijer.. masuk kol 7pm dan balik kol 11pm. Bosan tol kalu dapat time closing.. mmg penat dan membosankan. Pe hal pun sabor jerk la yerk Dol...


Lawak Hari Khamis

CALL...

Sekumpulan lelaki berada di bilik persalinan di salah sebuah kelab eklusive lagi mewah di pusat bandar, setelah keluar dari gym. . . Tiba-tiba kedengaran deringan Handphone di penjuru bilik tersebut. Seorang lelaki menjawap panggilan itu dan terjadilah perbualan seperti berikut . .
" Hello?" "Abang, nie sayang nie,"
"emmm . . "
"Abang masih ada di kelab lagi ke? "
"iya."
"sayang sekarang nie berada di shopping complex dua block dari kelab abang tu. Sayang ada nampak kain sutera terbaru . . cantik bang, Boleh ke sayang beli?
"Berapa harga nya?"
"Cuma $1500.00 aje"
"O.K, belilah kalau memang awak dah suka sangat"
"Ahhh thanks bang dan tadi sebelum datang sini sayang ada singgah di Cycle & Carriage dan tengok Mercedes model terbaru 2001 . Sayang suka kat satu model tu. Dan sayang dah bincang dengan jurujualnya dan dia setuju nak bagi good price . . lagipun elok juga kita tukarkan dengan BMW yang kita beli tahun lepas tu. . ."
" Berapa harga yang dia bagi?"
"Cuma $280,000 ..."
"O.k tapi pastikan harga tu dah on the road."
"Great!, before we hang up, ada satu perkara lagi..."
"Apa?"
"Abang jangan terkejut pulak, sayang dah semak akaun bank abang dan....pagi tadi sayang singgah dipejabat ejen hartanah dan sayang dapat tau rumah yang kita tengok tahun lepas tu . . . sekarang nie untuk dijual !! Abang ingat tak? Rumah yang ada swimming pool bentuk love tu, ada taman orkid kat belakang , berhadapan dengan pantai tu. . cantik kan bang. "
" Berapa harga yang mereka minta?"
" Cuma $740,000... o.k kan bang, dan sayang tengok dalam akaun kita boleh cover harga tu. . ."
"Eloklah kalau macam tu, confirm cepat sebelum orang lain beli, tapi cuba dapatkan harga $700,000. OK?"
"OK, abang sayang, terima kasih bang, kita jumpa malam nanti ye!! I Love You !!!"
"Bye... I Love you to . . "
Lelaki itu berhenti bercakap, menutup flap handphone . . .sambil mengangkat tangan yang memegang handphone tu dan bertanya pada yang ada dalam bilik tersebut:

"ADA SESIAPA TAHU KE HANDPHONE NIE SIAPA PUNYA?

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails