Keluar masuk ke bangunan N28, Fakulti Sains Komputer Dan Sistem Maklumat,
Universiti Teknologi Malaysia (UTM) memang ado pagar berpalang.
Tujuannyo dolu takmoh kasik pelajar turut samo parking
di ruang yang disediokan untuk pensyarah dan kakitangan pejabat.

Ese, rapatkan kereto di depan pagar berpalang.
Tekan butan interkom hampir 5 kali.
Baru ado suaro perempuan.
Ese bagitau nak hantar barang ke Fakulti.
Pagar berpalang terangkat.
Ese masuk.

Selopeh selesai tugas menghantar barang.
Ese mahu keluar.
Kono lalui laie pagar berpalang arah keluar.
Turut ado samo interkom di tepi pagar.

Ese tokan. Sekali. Duo kali. Tigo kali.
Takdo orang jawab.
Ese tokan laie. Sepuluh kali. Doploh kali.
Pun takdo orang jawab.

Ese hangin satu badan. Memang patut ese anti dongan
pekorjo kerajaan ni. Jam 4.15pm di tangan. Mano poie semuo pekerjo?
Takkan dah bersiap-siap goyang kaki nak pulang.
Buek apo di lotak interkom kalau takdo yang nak jawab?
Menyusahkan orang yo.

Ese tokan laie. Limo puloh kali.
Takdo berjawab jugak.
Hampir doploh minit ese menokan butang interkom.
Takdo orang berjawab. Macam cilako cis. Desis hati kecil ese.

Kebotulan. Ado staff Fakulti berkonaan barangkali.
Mahu keluar jugak ikut pagar berpalang itu.
Beliau tengok ese tokan bertubi-tubi tapi takdo orang berjawab.
Beliau angkat tangan, hulur kad id beliau.

Ese pinjam sekojap dan sentuh di panel.
Pagar berpalang terangkat.
Beliau dengan kereta dari belakang.
Membontoti rapat-rapat kereto ese.
Satu touch, 2 buah kereto keluar.

Terimo kasih bro.

Fakulti Sains Komputer dan Sistem Maklumat dongan pagar berpalang.
Memang menyusahkan. Dan staf yang tak jawab Interkom, memang cis sungguh.

Dolu maso ese belajar di Fakulti tersebut, zaman tu belum wujud lagi
menatang alah pagar berpalang ini. Memang dapek parking di atas.
Pado maso ese konvo lah, benda alah ni di buat.

Menyusahkan. Terimo kasih Dekan, FSKSM.
Kerano tidak menjengok permasalahan ini.


technorati tags:

3 comment:

rudy bluehikari said...

pagar tu boleh diangkat scr manual. ko kelua keter n angkat ke atas.

fakapnya sistem mcm tuh.

AyAres said...

zfgqbrxtuh la pasal bro... ingat nak buek camtu..nak angkat yo.. pastu cabut letak dalam longkang palang tu..

Zuraiha said...

tahun akhir den dokek fsksm tu diorg lotak palang tu.. waktu den student, den raso mnyusahkn..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails