19.2.09

Cakap Tak Fikir

Arakian.
Ampeh sungguh.
Itu yo ese bulih katokan.
Pado makhluk yang tak punyo pendirian.
Malah otak yang cerdik pun masih tak boleh guno pakai.
Untuk keluarkan kenyataan bodoh. Piang.

Ari ni.
Ese terboli koran jenamo tempatan.
Ese terbaco satu berito hangat terkini.

"Kerajaan negeri Pasir Berdengung akan terus berfungsi dan menjalankan pentadbiran sebagaimana dikehendaki rakyat."

Owh damn. Lagu mano dio bulih keluarkan kenyataan 'dikehendaki rakyat'?
Butokah mato dio nih bilo mano ado perhimpunan yang dio anggap haram.
Untuk membantah dan tidak merestui pentadbiran ala lanun ni.

Dan 'rakyat' mano yang beliau maksudkan mengkehendaki itu?
Kalu cumo sebilangan rakyat. Adakah itu boleh diambil kiro?
Bagaimano pulak dongan sebilangan rakyat lain yang 'tidak mengkehendaki' pun?
Adakah dio telah membutokan mato sendiri untuk tidak melihat sebilangan lagi tu?

Argh..sonang cerito. Ampeh totap ampeh.
Lagu mano nak orang hormat.
Kalu yang bijak pandai dan nombor satu dalam gelandangan.
Pun masih tidak pandai menggunokan otak sendiri.
Barangkali otaknya lebih kecil dari bijik matonyo sendiri.
Macam burung unta.

Bikin malu ese yo Pok Akob ni.
Lenkali nak main game Civilian.
Biarlah bijak menggunokan otak.
Baru rakyat suko.

4 comment:

kasut-gombak said...

aku pn xtau bila masa aku ckp aku nak derang mentadbir..

hehe.

filanastasia said...

mr ayares : that's happened when people thought they knew everything to begin with..

that's the 'beautiful' in our politic.. patut antar jek depa g gaza.. baru padan muka...huhuhuhu

AyAres151 said...

jgn serius2..ini cuma politik dalam online game saja... bila2 jer boleh kita tukar suka2 ati..

kalu serabut sangat..kita off pc..gi makan pizza lagi bagusss..

filanastasia said...

mr ayares :saper serius neh?? saper?? huhuhu..

mau belanja eh pizza tuh?? huhuhu

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails