15.7.08

Durian

Musim durian dah tibo. Tepi jalan penuh peniago bukak gerai temporary.
Entah ado lesen atau tidak. Semuo main rodah yo.

Itu. Tidak heran sangat. Kalau ese ado kebun durian pun.
Ese akan jual jugak. Tepi jalan yang ramai orang lalu.

Tapi yang ese heran ni.
1km kereto berderet jalan macam siput. Kadang terhenti-henti.
Ado kemalangan kah dokek dopan?
Ado lori muatan berat kah dokek dopan?
Ado beca roda tigo kah dokek dopan?

Melepasi beberapo gerai jualan mega durian tepi jalan.
Yang ado beberapo kerat manusio dok meraso durian sogar.
Yang sibuk belek dan selak buah berduri itu.
Terus jalan yang tadinyo sosak, dah boleh pecut laju sikit.
Lengang terus.

Adushh... orang Malaysia ni. Orang jual durian tepi jalan pun nak tengok ka?
Orang makan durian pun nak tengok ka?
Sampai perlahankan kereto masing-masing.
Kalau Angelina Jolie atau Maya Karin ko yang dok jilat durian tepi jalan tu
buat ekorang perlahankan kendoraan tu takpolah jugak.
Ese pun akan join perlahankan samo. Malah mungkin akan berhenti buat-buat
nak beli durian.

Maya Karin punyo pasal. Muahaha
Walaupun ese tak minat makan durian.


Fakta benar : ese hanyo mampu makan durian maksima sebanyak 5 ulas yo.

1 comment:

shinO サイフル said...

Kawe kalu Angelina jolie hok nak makan, kawe tulung kupas durian tu pun xpe huhahaha.. mesti best tgok die makan durian..seksi bibir die haha~

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails