7.7.08

Pak Polisi

Ese: Bang, ooo bang. Jangan la saman bang. Baru jer park kejap. Tak sampai seminit pun.

Pak Polisi: Saya dah tulis dah. Saya tunggu sini dah lama dah. Bayar jer kompaun.


Cis. Tunggu lamo kejadah. Ese parking tepi kereto lain, angkat Pc kat bonet.
Bawak masuk kedai. Orang kedai tulis service note. Ese keluar.

Tengok-tengok Pak Polisi dah tulis saman.
Apo salah kalau ekau ketok pintu kedai tu.
Bukan orang parking suko-suko yo dokek situ.
Fikir la logik. Jangan sibuk dok pikir ekau tu berkuaso.

Memang haramjadah sungguh. Dah takdo parking, camno ese nak antar PC.
Bukan lamo pun. Tak sampai seminit masuk kedai tu.

Ni yang buat ese hangin ni dongan Pak Polisi ni. Takdo hati perut ka.
Kalu zaman minyak murah nak saman, tarak hal lagi.
Ni zaman minyak mahal camni pun sibuk nak menyaman orang.

Masalahnyo, kat dopan SPACE-UTM tuh berlambak kenderaan parking
macam haramjadah bersepah sampai susah nak lalu.
Takdo pulak polis nak poie amik tau.

Memang mangkok betul Pak Polisi ni. Yang bakal buat ese anti dongan PDRM ni.
Bukan membantu. Tapi mengambil kesempatan pado insan lomah.
Montang-montang ekau ado kuaso.

2 comment:

shinO サイフル said...

huh mengong betol..
Patut bagi la timbang rasa sikit,sama2 cari makan.Lu cari makan wa pun nak cari makan gak.. tak patut. Antar pc baru bpe je dapat, pastu nak kena bayar saman lak. Tak balik modal langsung.Rugi biz gni..

RinZ said...

biasa la tuh, mentang2 dia ade kose nyaman.. nk penuhkan kuota ari tu la tuhh.. dorang brani dgn melayu je, bangse lain mane dorang brani nk saman...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails