29.4.09

Bandung - Day 1

Ese memecut laju Jaisi pada dinihari yang dingin tanggal 2hb April 2009.
Tersampai awal dari jangkaan. Ese tido dalam Jaisi di depan mamak Seksyen 21, Shah Alam.
Disobabkan terawal, ese malas nak kojutkan orang di awal pagi.
Sesudah subuh. Ese menuju ke rumah bakal pengantin, Mr Fairus Myphotographer.

Seawal pagi menuju ke LCCT dongan Limo dari Puchong, rumah peninggalan orang tuo Fairus.
Kami sarapan di Marry Brown sementaro menunggu beberapo laie sedaro maro Fairus.
Dan menunggu waktu untuk check-in. Ruangan berlopeh yang baru siap di LCCT begitu mengelirukan dan menyusahkan orang ramai.

Kami naik flight pertamo pagi itu. Ese, Fairus dan Saffandi sampai dolu dokek Airport Bandara Husein Sastranegara, Bandung. Ese ingatkan airport di Bandung ni bosar macam airport di Surabaya. Tetapi kocik yo, bokeh airport tontoro yo ruponyo. Semaso nak check-out, tibo-tibo kami dapati bag Fairus terkopak dan manggo kunci dah tercabut. Bukan main hangin laie si Fairus. Dan beliau terus mengamok dokek bahagian bagasi di kaunter Airasia. Sikit punyo lamo nak setel isu ni akhirnyo pihak Airasia membayar gantirugi sekitar 180 ribu rupiah yo. Tetapi memang tak memadai langsung dongan kerosakan dan kesakitan hati yang dialami oleh Fairus. Apatah laie Fairus dah punyai pengalaman sebolum ini tontang kelomahan Airasia. Laporan dah dibuat dan Fairus dah ambil bukti-bukti untuk di bawo kek Tribunal Pengguna bagi tindakan seterusnyo.

Disobabkan lamo nak selosaikan kes tadi. Flight keduo dari LCCT yang membawo keluargo Fairus dah pun sampai. Dan shuttle van membawo kami ke Hotel Cemerlang yang terlotak di tongah Kota Bandung. Hotel Cemerlang, sebuah hotel bertaraf 3 bintang boleh dikatokan agak seleso dan mudah untuk bergorak ke mano-mano kawasan kerano hotel ini berado dalam segitigo omeh Kota Bandung.

Kami berehat sebentar dan bersiap-siap untuk poie makan tongahari. Kami menuju ke rumah makan Sunda yang terlotak tidak berapo jauh dari hotel. Makanan Sunda yang menyelerokan tatkalo perut tongah kosong. Nasi dongan ikan bakar yang sememangnyo jarang ditemui masakan begitu di Malaysia. Di tambah dongan pencuci mulut berupo umbut kelapo dikisar dongan ais dan dilotakkan ice-cream. Fuh, boleh menjilat jari.

Usai yo makan, kami dibawak menuju ke Pasar Baru. Tapi ese dongan Saffandi memang tak turun dan menuju ke tompek Money Changer yang termurah di kota Bandung. Kendian van terus hantar kami balik ke hotel. Apa laie, ese bantai tidor yo lah. Dari potang tu membawak ke malam sampai ese tak keluar poie makan. Terjago yo dari tidor, sorang laie member, si Mafia dah sampai dari Jakarta tapi ese masih mamai laie.

Nanti ese sambung laie cerito perjalanan esok hari ke Tasik Malaya.

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails