Gangguan Deringan..!

Deringan lagu Hey Ya versi polifonik kat handphone Nokia 3100 milik eden mengejutkan eden dari tido. Eden pandang dan lihat ke screen phone.. nampaknyo nombor ini datangnyo dari area Bandarayo Johor Bahru. Dongan ponuh sopan santun dicampurkan dongan suaro manusio mamai.. eden menjawab tepon tuh.. tp suaro misteri kat tepon tuh tanyo adokah eden mempunyai no. tepon umah. Kendian dio lotak.. tak sampai seminit ajo.. deringan telepon umah eden plak berbunyi..mmg jarang btol telepon tuh berbunyi.. bilo ionyo berdering nyaring ajo.. raso janggal bebenor eh. Apo topik perbualan eden dongan gadis misteri itu? Oh yer... rupo2nyo namo gadis misteri itu adalah Hasmawati.. dio call dari Jabatan Perdana Menteri di Wisma Persekutuan Johor Bahru.

"Awak pernah register dengan JTR kan? Kita ada jawatan kosong yang sesuai dengan kelayakan awak.. Jawatan sebagai Penolong Pegawai Keselamatan Kerajaan Malaysia.".. gadis itu menorangkan pado eden.

"Awak dah kerja ke sekarang?".. sambung dio laie.

"Kojo.. tp part time ajo la.." balas eden menjawab soalannyo..

"Kalau awak berminat dengan jawatan tuh, awak bleh datang temuduga di :

Pejabat Pegawai Keselamatan Kerajaan Malaysia,
Negeri Johor,
Jabatan Perdana Menteri,
T6, Blok B, Wisma Persekutuan....

pada: 28 Jun 2004, 8.30a.m


Sila bawa bersama :
Salinan I/C
Salinan Surat Beranak
Salinan Sijil-sijil Akademik
Salinan Penuh Transkrip
3 Keping Gambor Passport


"OK, nanti saya nak rujuk kepada siapa?" tanyo eden supayo nampak ado soalan..

" Rujuk kepada saya, Hasmawati. Ok.. itu saja, terima kasih. Akum.." penyudah ayat gadis tersebut...

Haa.. itu la antaro perbualan eden setolah diganggu dongan deringan pado pepagi nih.. Dalam hati ini sedikit berbungo rasonyo.. murah rezeki eden bilo dapat tawaran untuk poie temudugo bagik jawatan gomen nih.. Dah lamo eden tunggu untuk dipanggil temudugo bagik jawatan gomen dan skang ionyo muncul tanpo didugo.. Harap rezeki itu bukan ajo terhonti ditongah jalan ajo.. harap rezeki yang datang itu akan berterusan sehinggo la eden bergelar kaki dan tangan gomen... Tentunyo bukan sesonang yang disangko utk dapat jawatan dalam gomen nih.. tentunyo banyak nanti yang dorang tanyo pasal negaro Mesia yang tercinto nih.. tuh yang eden takutkan nih.. eden pun belom bersedio apo2 laie.. temudugo tuh plak minggu dopan... harap2 dorang tak tanyo eden memacam la.. kalu setakat info terkini tuh eden tau la..

Pado mereko yang sodang bekojo ngan gomen skang... atau yang ponah interbiu utk kojo gomen.. sudi tak kironyo korang memberikan sedikit tips yang berkaitan ngan interbiu dalam hal gomen nih... eden nih maklum la, budak baru nak belaja bertatih ke arah dunio kerjayo.. harap dibori sedikit tunjuk ajar semoga rezeki eden akan berpanjangan, tidak tersangkut ditongah jalan...


Panasnya..!!! Sejuknya..!!

Badan eden panas... panas sangat2. Itu orang lain yang raso. Tp eden raso soram sojuk..sojuk sangat2. Inilah petando kepado gejalo yang tak digomari.. iaitu domam. Eden raso sakit seluruh sendi-sendi.. urat saraf sakit, pinggang eden sakit. Eden hanyo tolan 2 bijik panadol. Lopas tuh sapukan ubat utk hilangkan lenguh2.. Apo kejadahnyo semuo ini? Adakah virus itu akan terus bermaharajolela dalam badan eden nih.. arghh, tidak! Eden tidak mau ekau terus bermaustatin di badan eden ini.. eden nak kono kojo utk carik duit.. kalu eden sakit.. saper yang nak kasik eden makan?? Ado ko orang akan kasik duit utk eden bilo eden terlantar sakit tak dapat poie kojo?
Eden berselimut dongan gobar yang tobal.. masih teraso sojuknyo hinggo mencucuk ke tulang hitam dan tulang putih eden.. Tak bulih jadik.. copat la mato tutup.. bilo dah tak sodarkan diri, terleno dibuai mimpi, semuonyo itu takkan teraso laie.

Esok eden kono poie klinik.. kono poie jugak. Tak kiro la apo nak jadik.. jadik la. Yang ponting eden taknok makhluk perosak tubuh badan nih dongan sesuko ati mak tiri kepado adik ipar belah akak angkat dio ajo nak dok dalam badan eden nih.. Cubo korang pikir.. ayah eden bayar cukai apo atas tubuh badan eden nih.. sonang-sonang ajo dio nak dok dongan preenyo dalam badan eden nih.. cisss sungguh kepado makhluk penompang itu.. kalu memberikan kekobalan pado badan eden takpo la.. ini tidak, nak menompang eden tp dio poie lomahkan badan eden nih... hangin eden satu badan yang tongah panas dan sojuk nih...
Bismillahirrahmanirrahim... Allahummasollia'la Saidina Muhammad..fuhhh.. nyahh ko dari sini wahai makhluk halus yang perosak!!...

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails