Panas Dan Sejuk
 
Terkadang panaih.. terkadang sojuk.. kalu suhu yang bertukar-tukar terlalu kerap cenggini.. eden takut satu maso ianyo takkan bertahan lamo.. akan mudah retak, dan akan hancur berkecai.. kalau la hancur.. siapo yang rugi kalu bukan eden sendiri dan mereko termasuk kuargo mereko. Lupokan sekojap soal panas dan sejuk... biarkan la ketenangan datang menjengah.. merehatkan minda dan kepalo tengkorak eden yang dah nak retak nih..

 
Genap Sudah
 
Hari nih, pejam dan celik pun sudah berjuta kali.. nak dikatokan lamo pun tidak.. nak dikatokan baru pun tidak.. tp ianyo pantas berjalan..dan tidak menunggu sesapo pun. Terpakso la sendirian mengejar waktu yang berlari pantas itu. Kalu nak dihitung dongan jari.. selama 2 tawon nih terlalu kerap sangat perubahan musim yang tak menentu.. datang mendadak 'musim panas dan musim sejuk'.. kekadang blom masuk hari lain.. musim sudah berganti.
 
Namun... ntah di mano kekuatan akan dasar dalam perjuangan ini hinggakan mencecah ke usio 2 tawon.. walaupun pertemuan itu melebihi dari usio pengikatan.. tidak bermakno ianyo tidak dikiro dalam kalendar peribadi.. tidak bermakno ianyo tidak tercatit dalam memori bersaiz alam ini. Semuonyo masih sogar dalam ingatan seolah semuonyo terjadi baru semalam dan kelmarin.. semuonyo bercampur baur antara rasa gula dan rasa hempedu.. namun kedua2 raso itu eden tolan ajo dongan air liur nih.. tolan sampai ke dasar porut.
 
Indah ke?!? Tidak la seindah yang disangkokan.. terlalu excited jugok tolah membawo parah kepado diri sendiri.. hancus!! Yang menomani adolah titisan jernih bercucuran macam air paip.. raungan ngeri sekor sang anjing terjelepok di kaki limo... menyalak tak berteman, ntah menagih simpati sang manusia yang tidak mengenal apa itu erti pengorbanan.. apa itu erti penghargaan.. yang tidak mengendahkan erti perikebinatangan.. maka terkangkang lah sang anjing menyalak sendirian bertemankan titisan jernih yang mengalir suam..
 
 
King Arthur!
 
Potang nih poie ke bandor JB.. jenjalan dongan si Dio dokek City Square. Porut eden lapor dan menyanyikan lagu rock.. sampai ajo eden terus menuju ke food court dan mencari makanan kegomaran eden dokek situ iaitu Yong Taufu.. setiap kali poie ke C.S, dah tontu eden akan makan Yong Taufu tuh dokek situ. Ontah la.. mahal tu bleh tahan jugok tp bukan selalu.. sekali dua kalo jo.. Lopaih makan ajo.. teruih poie jalan2 dan boli seketol jam tangan murahan jenamo Adidas.. dokek kawasan hotel murahan dan pelacur murahan.. sapo2 selalu poie JB.. tontu akan tau dokek mano kawasan dokek tongah bandar yang eden maksudkan nih.. si Dio lak boli seketol housing utk handphone beliau.. warno hitam pokat kegomaran beliau. Kendian poie lak jenjalan laie boli sandal utk Dio.. eden dah janji nak bolikan kalu dapek gaji.. so, tunaikan ajo la. Oh yo.. yang jam tangan tadik tuh Dio yang belanjokan pado eden.. hehe.. so.. kiro fair la gamaknyo kot ari nih.. hehehe....
 
Dah malam la weii.. naik tingkat 5 menuju ke Mega Pavillion, apo laie kalu bukan menonton wayang kan. Citer menda? Citer King Arthur lor...malas ah nak ngomel tontang citer nih, apo yang eden leh katokan, mmg eden minat jenis cito camtuh dan eden leh bagik 4 bintang dan 4 bulan utk cito tuh.. tp ianyo takleh melawan cito Lotr laie..nih kisah sejarah kesatria Rome. Oh yo.. eden nak ngomel pasal Mega Pavillion. Antara panggung wayang yang eden ponah masuk laie adalah GSC dan TGV.. tetapi kedua2nyo tidak dapat menandingi Mega Pavillion dari segi seat yang dah tontu luas dan nyaman sekali bila dudok.. selesa dan segalonyo.
 
Tp.... yang eden tak puas hati adalah pengunjungnyo... cilanat tol kepado mereko yang dudok belakang eden.. kenapo yoo.. setiap kali eden nengok wayang.. mesti orang belakang suko tondang kusi eden dokek dopan dorang nih.. kot yer pun ekau nok botulkan ponggong ekau yang dah berair tuh.. ekau jangan la tondang kusi eden.. nih tongah syok dok melayan feel cito best, hancus feel eden. Raso nak bangun dan bagik pelempang japang ajo lahanat dokek belakang nih. Nak amik seat paling belakang.. iaitu Couple Seat pun dah ponuh sobab lambat boli tiket dan ado yang book awal2. Jadik amik yang 2nd last... tak pueh hati tol bukan sebab seat.. tp sebab cilanat lahabau dok tondang seat eden membuatkan feel eden terganggu barang seminit duo.. seb baik la ado Drummet 4 ketol.. eden *kekoh2* sampai licin ke tulang.. pueh hati konyang perut eden sambil menonton.. hahaahaha..

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails