Emosional

Napo la plak jadik camtu.. den pun tak paham. Nak dikatokan silap besor tak la jugok.. dah pun beliau lopaihkan pado den ari tuh.. dengan penuh kekerasan dan menunjukkan kejantanan beliau tapi den langsung tak menyentuh diri beliau.. malah den mencabar amarah beliau agar lepaskan lagik sampai beliau puas hati.. aduhai makhluk Tuhan.. napo la eko takleh di bawak berbincang.? Napo la eko nih takleh nak di tegur.. emosionalnyo eko mengalahkan emosionalnyo eden nih.. kalu dolu den terkonal dongan sikap emo nih.. tp ruponyo ado laie makhluk yang terlebih emosional dari den..

Hari nih den nengok jadual kojo yang tertampal dekat notice board.. jadual minggu dopan. Aik.. sudah, dio dah buat hal laie.. namo beliau dah terpotong dengan pen merah.. kat situ tertulis, 'resigned on 6 Sept 2004'. Aduhai... sampai begitu sekali tahap emosionalnyo.

Ari tuh Manager ajak berbincang antaro beliau dongan eden.. tp beliau tak dapat nak terimo pun teguran Manager tentang kesilapan beliau.. tuh yang buat beliau melenting dan terus bangun dari kerusi empuk.. membebel dan memarahi Manager kononnyo memberikan tekanan pado beliau sedangkan pado saat itu adalah sesi perbincangan secaro peribadi.. aduhai.. inikah makhluk yang terlalu emosional.?

Den selagi boleh cuba elakkan dari bertembung muko dongan beliau.. bukan den yang nak marah pado dio.. bukan den yang berdendam dengan dia.. tp semuonyo kerano sifat memendam yang ado dalam diri beliau tuh la yang membuatkan gunung berapi itu meletup.. maka akibatnyo inilah jadiknyo.. Tak di sangko sama sekali makhluk yang di anggap kawan ruponyo menyimpan perasaan benci terhadap diri yang kekurangan.. tanpa memberikan teguran terlebih dulu ataupun di ajak berbincang.. so?? Apa gunonyo Monthly Meeting yang diadokan setiap bulan itu? Kenapo ketidakpuasan ati beliau tidak diluahkan pado setiap kali meeting?

Yaa.. bukan saja pado eden perkaro ini berlaku.. beliau bukan sajo tidak puas ati pado eden.. tp jugok pado kengkawan yang lain.. apo yang tidak keno sebonarnyo pado makhluk ini? Masya Allah... susah sungguh kalu terlalu emosional hinggakan tak dapat menerima teguran dari kengkawan.. sbb tuh beliau menyimpan rasa sakit dalam ati.. jenis apakah ini??


0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails