Buluan

Dah banyak kali den nengok.. camno mendo alah tuh leh ado dokek situ.. bukan satu.. bukan duo..tp ado banyak. Den tak paham btol.. stiap kali den terpandang, otak den akan terpikir camno la bleh ado plak dokek situ..

Setiap kali kojo.. kekadang tuh den amik masa 2 minit utk melepaskan hajat.. ikut plak caro barat.. laksanokan dongan berdiri dokek tompek yang tergantung tuh.. tp den masih ado lagik ketimuran, masih gunokan air jugak utk bersihkannyo.. lain dari kaum lain yang lopaih tunaikan hajat hanyo tau tarik balik dan zappp... tutup dan simpan balik takut terbang ntah kemano..

Yang menjadi tando tanyo.. camno bulih buluan itu tersadai indah di tempat pembuangan itu. Adakah itu rerambut dari kepalo? or adakah itu buluan dari celahan ketiak.? Ah.. tidak mungkin.. kerano ianyo kerinting.. nak dikatokan buluan dari idung.. takkan ianyo panjang sangat.. dah sah la kot itu buluan dari tempat di bawah garis pusat. Tp.. dorang pegi buang hajat ko ataupun dorang poie buang buluan dokek situ.? Ataupun buluan itu mengalami keguguran akibat dari penggunaan krim pelebat? atau barangkali mungkin jugak buluan itu telah tersepit di celah zip lalu putus dan terbang jatuh ke tmpat pembuangan itu.. mungkinkah begitu??

Haa.. situasi yang den alami ini bukan situasi yang mencemaskan.. tp ia situasi yang mencurigokan bagik mereko yang melihat dan suko berfikir. Di beri oleh-NYA mata dan akal.. kalu digabungkan penggunaannyo pado satu situasi.. mako akan ado banyak kesimpulan yang bleh di buat.. tp perlukah kito mengadakan sesi ujikaji? atau sesi soal selidik bagik mendapatkan jawapan yang lebih tepat berbanding jawapan awalan dari akal yang spontan ini?


0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails