20.11.08

Badut

Duo tigo hari lopeh.
Ku Rozak dapat sms.
Kat henpon Nokia buruk dio.
Hadiah cabutan bertuah 2 tahun lopeh.

"Ko macam badut lah. Meroyan tak tentu pasal."
"Aku dengan bakal bini muda aku ni dok gelakkan ko je ni."
"Sudah-sudah la tuh Rozak oiiii"

Ku Rozak pelik. Nombor tertero tak dikonali pulak.
Tibo-tibo yo sms tu masuk.
Tersalah nombor barangkali. Pikir Ku Rozak.
Tetapi kenapo dalam sms tu.
Ado namo dio.

Ku Rozak anggap itu perkaro biaso.
Duo tigo bulan lalu pun ado orang meroyan jugak.
Bini lari carik laki lain.
Last-last yang kono, Tok Ngulu Ku Rozak jugak lah.
Tersilap sms. Pemes sungguh nombor henpon Ku Rozak.

Ku Rozak balas sms tu.
Dongan tigo tando soal.
Ringkas.

Tibo-tibo orang tu pulak meroyan tak tentu pasal.
Merepek meraban ontah apo bondo.
Macam orang hilang akal.
Ku Rozak baco. Sambil tersengih.

Nasib maso tu Ku Rozak sibuk.
Ado anok Lebai Leman datang nak suruh sain borang masuk SBP.
Dapat 5A maso UPSR aritu. Banggo Ku Rozak.
Anok kampong beliau dapat keputusan bagus.

Kalau tak sibuk.
Maunyo Ku Rozak telefon dan maki hamun terus.
Ku Rozak sudahkan sms tu dengan membalas.

"Ese ghaso ekau yang badut dan meroyan kot."
"Yang ekau tibo-tibo sms ese ni apokohell?"
"Go to hell lahhh. Tata titi tutuuu..."

Dan sms seterusnyo dah tak muncul laie.
Dah ponek barangkali.
Atau dah sembuh dari sawan.

Sonang Ku Rozak nak buek kojo seharian.



...

4 comment:

S h i n o said...

sapo tuhh duk ngacauu...heh?

filanastasia said...

mr ayares : huhuhu.. hempuk kan aje org cengitu.. errr lelaki ke pompuan yg meroyan?? huhuhu

AyAres said...

lorrr..mana la ese tau..itu kan sms kat hp Ku Rozak..
bukan henpon ese..
lagipun Ku Rozak sendiri pun tak nampak rupo orang tu...
jadi Ku Rozak abaikan jer..

kata dia lah...

zuRiE said...

hahahaha..badut? MeroyAN?? yg penting bukan org KuninG!! ngeh2.. aku terpinggIr

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails