1.11.08

Cafe Agung

Dolu.
Sering membaco tontang Cafe Agung di blog incik Ubie.
Perihal wargo cafe dan suasano persekitarannyo.

Potang itu hujan renyai.
Seronok jugak kalau dapat pekeno nescafe tarik.
Singgah sekojap selopeh selosai urusan di fakulti Rasso.
Perut masih kosong. Mintak di isi.
Tapi melihatkan lauk pauk yang sudah lunyai.
Hilang selero nak makan.
Tongkat ali CNI juo lah jadi peneman.

Sehirup tongkat ali. Senafas sedutan oksigen.
Menghela dan tersekat di dado.
Memandang jauh ke dopan.
Mato bagaikan memerhati jejaring tennis court.
Namun fikiran melayang entah kemano.

Barangkali. Jiwo ini masih tidak bersatu dengan jasad.
Barangkali masih merayau mencari kedamaian.
Ku mohon. Kembalilah jiwo ku.
Penuhi jasad keding ini.
Mogo ese terus tabah dan kuat.
Mengharung liku kehidupan ini.

7 comment:

filanastasia said...

mr ayares : semoga jiwa kamu sentiasa tenang.. dan kekal bersama tubuh tanpa hilang arah tujuan ok.. huhuh...

AyAres said...

hilang arah takpe.. my N82 ada GPS maaa..nnt ese bleh carik jalan pulang.. yang penting kita kena tau asal usul dan siapa diri kita..
dan pangkalnya di mana.. baru kita tak sesat di hujung jalan..

filanastasia said...

mr ayares : bagus la gtu... nanti kalau fila tersesat jalan.. boleh la pinjam N82 kamu yer... huhuhuh

sofeya kadeja said...

itu pun kalau en.ayares kita ni nak bagi pinjam kak fila...N82 dia kan ada GPS...kalau bagi pinjam pada kak fila,nanti dia sesat macam mana dia nak cari jalan pulang...hehehe

Abeja said...

Hoho..sianya kawan ese nii...

Princess Liyana said...

hmm..alaahai..ciannye bro sorangni..

smoga kekuatan itu datang kembali..aminnn;)

aj3k said...

keseorangan eh?
join la latihan #31 Alone.
Wakakakakka.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails