Ayam Montok

Hampir 6 bln tepat den bergelumang dengan ayam-ayam.. ado yang montok.. ado juo yang sudah barai.. ado yang masih mudo dan bergotah laie.. tp dokek situ status ayam-ayam totap samo sajo.. nilainyo yg tidak berbezo, walaupun ado yang bersaiz B32 dan ado yang bersaiz D43.. rasonyo jugo lebih kurang samo cumo yang membezokannyo adolah caro menikmatinyo. Kalu keno pado gayo memilihnyo.. tentu sampai berjilat. tentu sampai mau datang kembali menikmatinyo di lain kali. Tentu jugo ado yang tidak lena tidor kerano mengingati akan nikmatnyo akan ayam-ayam montok yang selamo ini den gauli.

Mengimbas kembali pembabitan den dalam kancah projek ayam-ayam montok ini...

Enam bulan yang lalu.....sorang mamat selekeh kurus keding cumo menanam anggur kerano ketandusan peluang pekerjaan setelah menamatkan pengajian di sebuah kampus di selatan tanahair. Jadi nak tak nak beliau terpakso dongan relo hati untuk menerimo jawatan sebagai Tokei kepado ayam-ayam yang ado. Mako 16 April.. bermulo lah kehidupan seorang Tokei Yam Yam yang hidup bergelumang dengan ayam-ayamnyo.

Dari sehari ke sehari beliau ado ramai kawan di sano.. ado yang datang dan ado yang pergi.. mereko juo tentu samo dengan beliau... iaitu ingin merasoi kehidupan bersamo ayam-ayam sambil mengisi kerantong dengan gulungan berhargo. Mungkin juo mereko samo.. terpakso menerimo jawatan untuk bermain dengan ayam-ayam montok.

Setelah kawasan baru dibuko.. beliau dipindahkan kerano kawasan tersebut familiar buat beliau, jadik sonang mau menarik pelanggan untuk menikmati ayam montok milik sindiket berkenaan.. nampaknyo kawasan baru sungguh meriah.. masyarakatnyo suko menikmati ayam montok yang menggiurkan itu.. tak kira pelbagai bangso, semuo datang bertanyo yang mano paling memberahikan mereko. Nak tak nak terpakso la beliau membuat suggestion dan memberi information berkaitan ayam-ayam montok itu. Bulan pertamo sungguh membanggokan pihak atasan sindiket.. kerano berjayo meraih keuntungan yang agak memuaskan. Tp dalam maso yang samo, yg menjadi mangso adolah beliau dan kawan2 sekalian yang terkangkang memberi servis yang terbaik untuk menyediakan ayam-ayam montok kepada pelanggan yang datang hampir berterusan.

Semakin lamo semakin beliau raso tidak seronok untuk memberikan servis terbaik dalam sindiket ayam montok berkenaan... ini kerano banyak faktor yang menyebabkan beliau merasokan begitu.. faktor sekitar, faktor kerjosamo, faktor maso dan macam2 laie.. lagipun beliau pulo sudah mendapat kojo yang berkaitan dongan pengajian beliau dolu.. jadik beliau sudah berpikir semasak2nyo.. walaupun borat ati.. tapi beliau gagahkan juo untuk membuat keputusan itu.

Mako dongan itu, beliau menyatakan hasrat beliau dan bos beliau tidak menghalang samo sekali untuk beliau melopaihkan jawatan Tokei Yam Yam tuh.. dan 'beliau' yang dimaksudkan dalam ceritera ini adolah merupokan den sendiri..jadiiii


Tonite merupokan, last meeting bersamo dongan krew Rasa Ayamas Restaurant, Jusco Taman University... maka tamat lah riwayat hidup sorang Tokei Yam Yam.. iaitu tokei ayam montok yang segar dan menggiurkan sesiapo ajo yang melihatnyo. Sudah terbukti kerano beberapo orang gejuis telah tewas dengan kemontokan ayam di premis sindiket tersebut dan antaronyo yang terawal adalah Syeikh.. Kak Nina.. Bro Petz.. dan yang latest sekali.. Iwan@Revocxp.. dan lain2 lagi yang den sendiri tidak berapo perasan kot.. oleh itu, untuk kepastian.. dapatkan komen dari mereko semuo secara live di sini..


Let's check it out now..!!!

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails