Geng Jurnal v.s Virtual Friends

Sabtu, cuaco indah permai.. langit cerah. Sesuai sungguh untuk bersantai. Dokek UTM ado konvokesyen untuk francais punyo.. den parking kudo jantan den dan menapak ajo menuju ke tepi Masjid Sultan Ismail (MSI), UTM. Di sano kelihatan kelibat sorang jejako tampan mundar mandir.. ternampak sajo eden melangkah menuju kearahnyo, beliau tersengih ajo. Oh yer.. beliau tidak lain tidak bukan makhluk berkuku besi yg cukup di konali di kalangan blogger tempatan.

Di sano, menunggu sorang laie blogger.. datangnyo dari jauh. wah, ruponyo sorang lecturer di PSDC - Pahang Skill Development Centre. Datangnyo ke UTM membawo pelajar2nyo yang konvo.. anda konal siapo orangnyo? takpo.. takpo.. den juo tidak konal siapo dio.. tp mari kito berkonalan dongan beliau..

Bergorak menuju ke pintu gobang UTM dan menunggu laie. Sampai plak sebijik motokar Hyundai silver.. lalu follow kami dari belakang. Oh yer.. lupo. Den sudah naik motokar si kuku besi bersamo pasangannyo. Kudo jantan den tadi ditinggalkan ajo la di padang ragutnyo. Kendian singgah pulo berhampiran padang kawad UTM.. di sano ado sebijik motokar berplat ABC dan pemiliknyo bersamo duo laie makhluk bernyawo di dalamnyo. Sorang adalah pasangan kepado drebar ABC dan sorang laie masih single and available.. Semuonyo senyum simpul.. tp kami teruskan perjalanan yang masih jauh..

Lokasi yg dituju adalah berhampiran dengan Singapore..diulang.. berhampiran. Mako ianyo masih laie di bumi Malaya. Tempatnyo indah permai.. angin bertiup sepoi2 bahaso indon versi jowo.. dpt melihat kapal2 besar.. dpt melihat sunset..dpt lihat orang, dpt lihat laut.. dpt lihat nasi dan dpt makan nasi. Tp... aktiviti apo yang den dan dorang sumer buek nih..? Haha.. yo la.. apo laie kan.. aktiviti Geng Jurnal la.. bg wilayah selatan punyo. Bersantai sambil membuncitkan perut di Senibong, Permas Jaya, Johor Bharu, Johor.

Erm.. antaro yang hadir pado potang itu adolah den sendiri, Tok Rimau si kuku besi dan pasangannyo Kak Tin, Angah pensyarah PSDC, Ita adik kepada Angah dan pasangannyo Naim, yang masih single si Achik Ayue, dan pasangan ideal tuan drebar ABC, Ady Justea bersamo Zatil @ Biskut. Semuo sekali ado 9 orang dan 7 daripadonyo adolah blogger tanohair.

Jam sudah 7 ptg..mako berakhir sudah bersantaian di Senibong bersamo para Gejuis.. trimas diucapkan kepado si kuku besi kerano sudi memayungi majlis santai ringkas ini. Yer.. kami semuo sodar si kuku besi tidak ponah gunokan kukunyo dimejo makan. Kukunyo disimpan mungkin akan digunokan dikemudian hari atau lain situasi.. hehe..tidak percayo? lihat entrynyo yang terbaru...

Malam sudah muncul.. kini tibo pulo giliran sang kelawar keluar merayau. Oh tidak.. disano.. di sebatang jalan bernamo Jalan Kebun Teh,Jb terdapat satu lagi majlis santai dan ramah mesra.. Den orang pertamo nampaknyo sampai di Res D'Cahaya , sebuah restoran melayu campuran jowo mungkin. Kemudian kelihatan sorang rakan sampai bersamo Perdana V6 yang sungguh lawa.. dok berborak menunggu kelawarian yang lain dan hampir sejam baru la sebuah demi sebuah keto yang sampai.. sorang demi sorang datang.. dengan pelbagai gayo, fesyen, rupobentuk, warno dan senyumannyo. Masing2 tiado yang datang dengan berwajah muram.. tiado yang datang dengan linangan air mato.. semuonyo tampak bersori, tersonyum, tersongih dan bergolak ketawo mengekek dan mengilai.. layak 'sang maya karin'.

Yer.. upacaro di mulakan..Ini la Majlis Malam Seribu Malam..anjuran komuniti Virtual Friends wilayah selatan. Majlis dimulokan dongan bacaan doa oleh Imam Megat_Vf.. di ikuti pulo dongan makan2. Yer.. geng wilayah selatan mmg terkenal dengan makan2.. jadi ape2 hal pun makan duluuu...

Sesudah perut dibuncitkan sebuncitnyo.. sambil menikmati desert best, Dadih.. majlis diteruskan dongan sesi suwi konal. Sorang domi sorang tampil ke dopan memperkonalkan namo dan nickname memasing..ado yang malu kucing.. ado yang malu rimau..ado plak yang malu lipas kudung.. dan ado yang langsung tak tau malu.. hahhaahaha...

Kendian pulo sesi sambutan harijadi.. yerr.. salah sorang geng VF sambut besday ari nih.. geng dari Singapore maa... waaa... sudah International Community ek VF skang. Mungkin kemudian nanti geng Uganda pun akan join samo yo? err... sebijik kek dibawo khas dari Singapore. Besday gal jugo mendapat adiah harijadi berupo barangan yg berbungkus beg kertas Adidas..haha.ntoh la apo ado dalam tuh ek.. tanyo la tuan empunyo diri yang dapek.

Kendian acaro hadiah misteri. Jeng.. jeng.. jeng.. adiah misteri berupo tiket pelancongan pergi balik 3 hari 14 malam bersamo artis idaman ke Selatan Uganda.. huhuhu.. bertuah la sangat.. gurau ajo.. Hadiah misteri ado 3 sajo.. di beri kepado mereka yang datang paling awal. Dannnn.. namo den tersenarai sebagai geng yang paling awal sekali.. haha.. mano taknyo jang oii... kol 7.30pm laie dah terpacak dopan kedai tuh.. mintak si kuku besi tadi tinggalkan den di situ ajo. Maso sampai takdo sorang pun geng VF.. yang ado tokei Res D'Cahaya dan tukang masaknyo. Huhu.. bertuah juo ek poie awal2 kan?

Lucky Draw pulo mengiringi majlis malam ini. Beberapa hadiah sumbangan geng-geng Vf yang bawo sorang satu tp den tak bawak pepe..ramai yg tak bawo jugok. Sungguh bertuah jugo malam ini.. nombor resit den naik pulo.. dapat lagik satu adiah untuk di buat konangan.. haha.. semuo jeles kerano den dapek duo adiah. Tuh la.. lain kali datang awal2.. leh dapat adiah.

Sesudah itu.. pengumuman 6th Official Gathering jugo diumumkan dan giliran geng wilayah selatan untuk menganjurkannyo selopaih rayo nanti. Lokasinyo adolah di Desaru Golden Beach Resort, Kota Tinggi, Johor. Yor.. di jemput semuo geng Vf untuk samo2 menjayokan gathering itu nanti. Maklumat lanjut bleh di dapati di laman forum Virtualfriends.net. Majlis kemudian bersurai sekitar jam 11.00pm.. dan den kembali mengambil kudo jantan tunggangan den yg ditinggalkan potang td di dalam kampus UTM.

Ok.. sekian laporan berito santai versi minang. Di akhiri dengan serangkap pantun :


Kalu ado sumur di ladang,
bulih hambo tumpang basuh kaki,
Kalu ado umor yang panjang,
Bulih kito berjumpo laie...

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails