Ekorang sure ponah dongar kan pepatah Biar Papa Asal Bergayo.
Tidak perlu jadi kayo untuk bergayo.
Pado pandangan ese, bergayo adalah perkaro penting dalam kehidupan harian.
Bergayo ni kigho perkaro subjektif juo, kalu salah etepret, lain pulok maknonyo aih.

Tidak perlu jadi hensem, kacak dan macho untuk melayakkan korang bergayo.
Pedulikan kato-kato teman serumah mahupun jiran sebelah rumah.

Yang penting ekorang bergayo tak menggunokan duit dorang.
Botak, buncit, tembam, hitam dan kurus keding pong boleh bergayo.
Tua dan mudo pong boleh.

Kenapo ese kato bergayo itu ponting?
Bergayo adalah melambang imej ekorang.
Manusio secaro normalnyo pado pandang pertamo akan memandang
pada zahirnyo terlebih dahulu. Melihat ekorang penuh bergayo, bersih, kemas dan
elegant melambangkan ekorang seorang yang teratur dan efisyen dalam hidup mahupun
dalam kerjayo. Selangkah ekorang melangkah, akan ado mato memandang dan tertarik
dongan perwatakan ekorang. Itulah kuaso bergayo. Biar papa.


1 comment:

blue_cherry said...

dah pape, apo nak gaye laie bulan depan.. he he.

Memang 'gaya'penting dalam hidup. Tak 'gaye' kena kutuk, 'gaye'pun kena kutuk.

so baik kita kena kutuk bila ber'gaye'.

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails