Laporan Gathering Geng Jurnal 2004

Sebonarnyo den malaih nak menulis tontang gathering nih sobab rato-rato blogger dah nulihnyo tapi den ghaso jeles la plak kalu den tak menceritokan sorbo sikit. Jadi bior den cerito la skit apo den ghaso dan apo den dapek maso ari gathering tuh pado 26hb Dis lopaih.

Den poie waktu pagi laie dari umah Zhoulsz, amik Najib dan Mushroomcute then terus ke UPM tp sampai2 ajo semuo dah beres diuruskan oleh AJK. Ingatkan nak sumbangkan tenago keding ni skit apo yang patut. Den mendaftarkan diri di mejo pendaftaran dan seingat den dokek mejo tuh time tu ado Nett, Norsalina, Amyz, Basrie dan OP. Dorang ckp apo.."oo..ini la Ayares yer.." Kak Salina plak menambah.."ari nih teh tarik takdo".. Erm.. sungguh kelihatan mesro dan peramah sekali mereko itu walaupun den tersipu2 malu bagaikan anak kucing ekor pendek.

Memandangkan kojo semuo dah setel dan memandangkan perut den pun kosong laie.. den poie carik cafe utk isi perut dolu bersama Najib. Kelihatan Airiz dan Aiman pun tengah bfast jadik join dorang samo2 la. Dah habis bfast.. gi lepak kat dewan pastu sambil2 tu tolong Op kat meja pendaftaran...errr..tulun tengok sebonarnyo.

Den poie umah Rudy Bluehikari sekojap.. kat sano ramai ruponyo yang ado.. yang den ingat ado Walids, Kak Nis, Cik Nana dan lagi2 tu tak ingat dah...bersiap ala kadar dan terus menuju ke dewan setelah jam menunjukkan pukol 2.30pm. Melangkah masuk ke dewan, den nengok ramai dah peserta yang datang.. ramai juo memandang ke arah pintu masuk.. Sampaikan langkahan kaki pun dah tak btol.. seb baik masih leh control.

Den di tempatkan di mejo no 18.. kat situ semuo den tak konal.. mako mereko adalah rakan baru eden.. Den konalan dongan Kak Rosram, Afxzal dan tunangnyo Najah, Anak Antu dan Mar. Selepas bacaan doa dari Uncle EP, ada ucaptama dari Pengarah Projek iaitu Wkdin. Habis jerk berucap terus di jemputnyo peserta makan. Den yg berado paling dokek dongan mejo buffet tuh terus melangkah dan den raso den la orang pertamo menyentuh pinggan di mejo tu bagi sesi makan utk paro peserta ni. Den makan tak banyak.. sekadar ambil syarat saja. Perut konyang dengan suasano kemeriahan majlis ni.

Sambil menjamu selegho...tetamu dihidangkan juo dongan Persembahan Multimedia dari Tok Rimau dan dari Sinaganaga. Paling menyentuh dan memberi makna adalah movie pendek bertajuk 'Nasi Lemak'. Dalam maknanya walaupun pendek dan ringkas movienya.
Kemudian acaro diteruskan dongan penyampaian Anugerah Weblog 2004. Mereko yang dianugerahkan ternyato kelihatan gembiro.. hasil penulisan dan usaho mereko dihargai. Tidak sia-sia mereko menghabiskan sedikit maso di depan komputer untuk mencoretkan luahan hati, kisah kehidupan, kisah teladan dan menggunokan kemahiran yang ado dalam dunio penuh maklumat ini.

Masa majlis berjalan, ramai juo yang den berkonalan. Ado yang dah konal lamo dalam blog tapi kali nih pertamo kali bersuo muko. Ado yang selalu dok chatting bersamo Geng Mak Itam pun dapat juo den jumpo pada hari tu. Nak tulis sorang2 mmg jenuh la den, karang tak ingat karang ado yang kocik ati plak. jadi den tkyah tulis la yo...

Majlis habis jam 6.00pm gitu. Gotong royong kemaskan dewan kembali seperti sedio kalo. Sungguh indah petang itu panorama yang jarang kita lihat.. semuonyo memerah tenago sedikit sebanyak membantu tak kiro jantina.. tuo mudo.. miskin kayo, tinggi rendah, kurus gemok, hitam putih... semuonyo bantu membantu.

Semuo mengorak langkah membawo hala tuju masing2. Den pun turut samo mengorak langkah menjadi sebahagian yang terakhir beransur dari Dewan Sri Pulasan itu. Hati sungguh gumbiro tidak terkato.. terpahat seribu kenangan yang sukar digambarkan. Terimo kasih pado semuo AJK Gath.. kepado semuo peserta yang hadir.. dan terimo kasih kepado sesaper sajo yang menyumbangkan sumbangan. Tanpa kalian semuo.. gathering geng jurnal takkan menjadi semeriah itu. Semoga di lain tahun.. akan menjadi lebih meriah lagi.. lebih menarik dengan pelbagai acara dan lebih banyak anugerah serta sumbangan-sumbangan.

Oh ye.. ado hasrat yg tak tercapai.. err.. den nak jupo Nile tak jupo gak walaupun dio datang.. nak jupo E1 dio tak dapek datang.. nak jupo Emma_YeaYea pun tak datang.. nak jumpa Sinaganaga pun tak datang jugak...



p/s : ramai kato den ni pemalu dan pendiam...memang den nih pemalu, utk first time jo la.. lama2 nanti sure den tak raso malu laie... tunggu la tahun dopan ek...



Pepatah Melayu : Takkan serik luka dimakan tajak, esok lusa ke bendang jua.
Ertinya : Walaupun mendapat kesusahan oleh pekerjaan yang mendapat laba, tetap diteruskan jua.

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails