Saudara Paling Tua


Selopaih waktu lunch, balik semula ke opis dah tentu akan terselit kad jemputan dari 'saudaro paling tuo' kat pintu besi opis den. Bukan hari nih ajo malah boleh dikatokan setiap hari kecuali Ahad jo yang takdo kad jemputan itu.

Den tidak tertarik untuk membaco.. malah menghayatinyo jauh sekali. Den amik dekat pintu besi itu lalu den lontar jauh2 ke jalan rayo di depan opis. Tiada kepentingan bagi eden untuk bergantung harap dengan 'saudaro tuo' itu. Malah den tidak penah konal beliau sojak den di lahirkan laie dan tak teringin pun untuk konal.

Rajin dan tidak putus aso btol beliau menjemput dan menjemput sesape ajo walaupun beliau sendiri tidak kenal mereko-mereko yang beliau jemput. Hari nih den pungut 3 keping dari beberapo kad yang berterabur di kaki limo. Mau lihat namo 'saudara tuo' itu.. ooo.. macam2 namo ado..
'LI DA Business Consultant - 8%' , Forber Credit Sdn Bhd - RM10x100 hari' dan 'Easy City Financial Consultancy - bla..bla..bla.....untuk tolong-menolong'.

Wah.. baik jugo yer 'saudaro paling tuo' ini.. tp eden tetap tidak terpengaruh dongan jemputan beliau itu. Tiado keinginan juo untuk menyimpan kad itu.

Tapi ado sorang yang den konal, meng'ekploitasi'kan kad itu demi kepentingan diri.. beliau kato dalam blog beliau, itu adalah hobi beliau..'kumpul kad namo Along'.
Yer.. Tok Rimau ada hobi ini ruponyo. Sojak bilo la agaknyo yo??

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails