Hambat


Sojak duo menjak, ese dihambat oleh kesibukan ciptaan sendiri. Sibuk dongan kerjayo, sibuk dongan hobi, sibuk dongan ntah apo-apo.

Kerjayo. Banyak projek nak kono handle. Ese sorang ajo handle 3 medium project. Kojap-kojap kono meeting di KL, kojap-kojap kono siapkan proposal, kojap-kojap kono buat demo pado client. Bilo orang dongar, sibuk ngalahkan pak menteri.

Bilo dok dalam marketing department, nak tak nak kono cubo dapatkan projek. Kecik atau bosar terpulang pado kemampuan diri. Dongar ajo namo jawatan dalam kad namo ese, semuo tabik spring. Tapi hakikatnyo adalah hampeh. Hampeh dalam ertikato ketidakpuasan diri sendiri. Tidak puas? Tidak puas dari segi pulangan ke dalam diri bila dah sampai hujung bulan.

Rasa tidak berbaloi. Tetapi kekadang rasa bersyukur. Lumrah manusio biaso. Tidak berbaloi bila memikirkan tahap kelulusan tidak samo dongan pulangan. Rasa bersyukur bilo tahap kesukaran tidak membebankan sangat. Cuma kekadang itu ghaso tolah terlebih had.
Kekadang! Dan yang kekadang itu la membuatkan timbulnya ketidakpuasan. Lebih had? Sukar untuk terangkan tetapi diri ini alami. Dan ese ghaso ramai yang alami. Kerana itu ese syukur dengan apo yang ado. Tapi manusio tidak kuat iman macam ese. TETAP TIDAK PUAS.!!

0 comment:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails