19.1.09

Wanita

Mungkin sifat wanita barangkali.
Perihal kocik yo pun dorang bosarkan.
Dari masalah dokek opis mahupun kek umah sewo.
Kalu wanita bertemu wanita.
Memang mereko ni mudah sangat nak bergaduh.
Malah mudah nak berkocik ati.
Walaupun hal cumo sekocik kuman.

Ah. Dah memang mereko ni berjiwo lembut.
Dan berakal satu.
Semulajadik memang lumrah wanita begitu.
Tidak hairanlah.
Kalu mereko tidak diberikan hak-hak yang hanyo lelaki yo dapek.

Kalu diboiekan. Nescayo tunggang langgang lah dunio.
Dari hal kecik pun mungkin boleh berporang barangkali.
Tetapi satu yo yang ese kagum dongan wanita.
Ketabahan dorang yang sukar lelaki tandingi.
Mungkin sobab mereko berjiwo lembut.

Tetapi, dalam kesabaran wanita.
Kalau sekali yo melotop.
Kecoh satu dunio wooo.

Dan itulah wanita.
Yang mano tangan menghayun buaian itu.
Mampu menggoncang dunio.

Selamat Hari Wanita Sedunio.

err..err..bilo yo?

5 comment:

S h i n o said...

susoh main dgn tino nih..
kalau nak setel masalah nikoh jahh..
setel semo.. hahaah

AyAres151 said...

ni bukan masalah tino dgn kawe..

tp ni masalah tino samo tino..
puak2 dio jah ni..

muahahaha..

kalu nga kawe...senang jah...
dok keno angin...kawe wat bodo jah...

MushroomCute said...

Pasaal tu org pompuan ni tak dapatlah nak dul lelama satu umah. Dia (kami lah tu) leh bertahan bertahun2 dengan husband jer kot. Pasal lain jantina.

nich said...

Dah lumrah alamnya wanita diciptakan sedemikian..:) segala kelemahan dan kekurangan adalah daya tarikan..

Wawa_Nadwa said...

wanita 0whh wanita.
hiks!

=)

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails