17.1.09

Pindah Lagi

Masuk ni dah 3 kali pindah opis.
Sojak ese mulo bekojo dari 2004.
Penat boto nak angkat barang-barang.
Turun tanggo naik tanggo.

Opis pertamo dokek Taman Universiti.
Berkongsi opis dongan tukang jahit.
Dari zero sehinggolah dah mulo bertatih.
Dari tak tau bidang marketing.
Ese mulo belajar dari bawah.
Buek kojo merato tompek dongan motor.

Berpindah ke opis di Pulai Utama.
Laie dokek dongan rumah sedikit.
Lobih kurang 1km dari rumah.
Kali ni tidak kongsi laie.
Seluruh tingkat 1 di ubahsuai.

Agak lamo jugak di opis ini.
Pekojo silih berganti. Lelaki mahupun pempuan.
Dan dari ese duduk di ruang tamu.
Hinggolah di arah masuk ke bilik.
Untuk lobih seleso melayan client.

Kemudian membuko satu laie branch di Pulai Perdana.
Untuk fokuskan pado jualan dan teknikal serto cyber cafe.
Tetapi kerano tidak sompek nak monitor duo tompat.
Lalu opis di Pulai Utama di tutup.
Dan berpindah seluruh wargo kojo ke Pulai Perdana.

Di Pulai Perdana. Ese duduk di ruangan sempit.
Di bawah tanggo berhampiran stor.
Yang boleh memuatkan ngam-ngam yo mejo komputer ese.
Walaupun sempit, ese terimo yo.
Lagipun bukan ese selalu ado dokek opis.
Banyak buek kojo dokek luar.

Setahun lobih dah di Pulai Perdano.
Pejabat Urusan yang terbaru dipindahkan ke Taman Teratai.
Berhadapan dongan Pulai Perdano yo.
Tetapi bahagian teknikal dan jualan masih laie tetap di Pulai Perdana.

Kali ni bangunan kedai 3 tingkat.
Dan opis ese di tingkat 2 dan 3.
Sudah longkap dongan perabot.
Terdapat 5 bilik yang tersedio.
Bilik Pengarah Urusan dan bilik meeting dibahagian hadapan.
Bilik Pengurus Pemasaran ( ese ) di ruangan tongah.
Bilik solat dan bilik spare di ruangan belakang termasuk pantry.

Di ruang tamu plak, duo mejo staf tersedio.
Satu untuk kerani dan satu laie untuk Eksekutif Pemasaran.
Dan terdapat sofa untuk tetamu.

Bilik ese, tidak lah luas dan tidak lah sompit.
Tetapi sedikit kocik yo kalau dibandingkan bilik semaso di Pulai Utama.
Boleh memuatkan mejo yang bosar.
Dan beberapo rak untuk dokumen serto mejo untuk printer.

Atas tujuan apobondo untuk berpindah kali ini.
Pun ese tidak tahu menahu.
Dan mungkin malas untuk amik tahu.
Kerano segalo keputusan mahupun tujuan tidak dibincangkan secaro jelas.
Lalu ese cumo akan mengikut yo.
Kalau di kato hitam, mako hitam lah.
Kalau di kato putih, mako putih lah ese buek.

Tapi apo pun, ese syukur.
Kerano opis baru ini sedikit lebih seleso.
Berbanding dokek Pulai Perdano.
Yang mano ruang kojo ese sering dipenuhi tahi tikus.

Seharian ini. Mengangkut barang.
Macam nak patah pinggang ese.

4 comment:

Princess Liyana said...

slmt bekerja di opiss baru bro;)

hidayat said...

Kalo tengok opis tu da upgrade gila2..bila plak la gaji nak di upgrade ni..penantian yg blum berakhir..hahaha

AyAres151 said...

sabar itu bakal membawa kebaikan...
percayolah pado kamu punyo senior ni..muahahhahaaa

Wawa_Nadwa said...

eeii eii!!
ske aar ekau ckp nogori.
best best!!
=)

p/s: wlpun daku bkn org sane tapi ske baca. ;)

'SELAMAT BEKERJA'

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails