Auntie tanyo, "Bila mau pulang kampong?"

Ese jawab, " Hari Jumaat ini auntie".

Auntie tanyo laie, "Aler bawak itu amoi pulang hali layer dekat kampong kaa?".

Ese jawab laie, "Haiya auntie, itu keleta saya talak muat la mau angkut semua awek".

Auntie. "Huyoo.. manyak haa amoi aler. Nanti susah mau pilih jadi bini wooo".
"Bila mau kawin?".

Ese jawab, "Lain tahun lah auntie. Nanti kalau kawin, dah tak boleh hantar dobi lagi. Nanti talak boleh jumpa auntie lagi."


Kalau ado awek-awek mau ajak ese kawin.
Ese mau bagi alasan ni lah.
Alasan, Mau jumpo dongan auntie dobi laie.
Jadi tak mau kawin-kawin dolu.

7 comment:

Princess Liyana said...

kawen jolah dengan auntie dobi tu bro..huhu;)

Pss...bilo nak kawen?asyik amek gmbr kawen jo?jgn lupo ajak den;p

AyAres said...

kawennnn?

ermm....emmmm.. bila ek? ekk?

Princess Liyana said...

huhu..tepuk dada,tanya selera;)hik2

Ecah said...

im kawen je la ngan aunty dobi tu!!~ tiap kali pun aunty dobi tu je yg diingati.. huahuahua!!~

Salam Lebaran..
senyum selalu my friend..

AyAres said...

auntie dobi tuh tersangat lah caring..heehehehe...
umurnyo jangkaan sekitar 60an..

takleh kawin dengan dia..dia dah monoposs.. hehehehe..

ese nak zuriatttt..muahaahaa

Silence said...

auntie dobi tu xdo anak ppuan ko?

AyAres said...

takat ni tak nampok laie anok pempuan..dio ado cucu laki yo..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails