28.9.08

Power Window

Baru yo bagi kasut baru.
Jaisi ghaso macam tak cukup yo?
Mau lagi merobekkan poket ese.
Memang ngengade botol la Jaisi ni.
Macam tau-tau yo poket ese tongah kombong ni.

Jaisi takleh nak turun naikkan cermin.
Suis Power Window bolah drebar rosak.
Dari dulu laie ese dah dapat detect sindrom ni.
Tapi sekali sekalo yo virus tu muncul.
Kali ni, dio muncul tak mau ilang dah.

Tongahari selopeh jumpo client dokek Capturepixs Studio.
Ese poie bawak Jaisi jumpo doktor.
Klinik biaso lah tompek Jaisi selalu check kesihatannyo.

Check punyo check, ruponyo suis tu dah short circuit.
Macamano la bulih short circuit pulak.
Doktor sarankan tukar baru satu. Tak boleh nak repair.
Nak atau tidak hendak. Memang lah kono tukar.
Mano bulih repair kalau libatkan electronic board.
Kalau tak tukar suis, camno ese nak tutup cermin tu.
Nak poie carik dokek kodai potong, mano la nak bukak hari Ahad.
Esok pulak ese dah nak pulang kampong laman.

Sonang yo tukar. Tak sampai 15 minit dah siap.
Apo laie, terbang laie not-not biru tuh ke tangan doktor.

Hanyo keranomu Jaisiku oiii...

2 comment:

shinO said...

hehe biaso ah..
bilo koho caro..nanti dio
lg berona.. wak ilek2 jahh!

sofeya kadeja said...

hehe...
ni la namanya pengorbanan utk dia yg tersayang...
btol ngak?

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails