27.9.08

Kasut Jaisi

Jaisi pun nak beghayo sakan.
Seperti tahun-tahun sebolom ini, bini ese ni mesti melaram.
Maklum lah nak balik kampong laman.
Biar orang satu kampong tu tengok pun sodap mato memandang.
Takdo lah suram yo. Kono lah vouge sikit.

Jaisi beli kasut baru.
Kasut kaler itam. Ada lining merah menyalo.
Dolu kasut buruk Jaisi size 16.
Kali ini Jaisi dah makin bosar. Makan pun dah banyak.
Jadi kasut Jaisi naik ke saiz 17. Tapi tapak kasut kono nipis sikit lah.
Tapak kasut pun melokap sodap. Memang grip botol bilo berjalan.

Jaisi pakai kasut dan jalan-jalan kat highway Kempas-Tebrau.
Masih boleh laie Jaisi berlari pantas.
Takdo effect sangat lah walaupun size sedikit bosar.

Keranomu Jaisi, poket ese juo yang rabak.
Tapi ese pueh ati. Malah dah lamo ghasonyo ese nak bolikan ekau kasut baru.
Mogo ekau makin bersori-sori. Buek noman ese balik berayo.
Cayanggggg kat Jaisi. Emmmuahhhsss...

2 comment:

shinO said...

huh kemahhh rim 17..
kwe tgok mcm MUSTANG GT..
kemahhh gu..

mim.ya.ra.alif said...

mst jaisi seronok dpt kasut raya baru tuh
brapa ribu berabis beli kasut jaisi?
show off ler piccas sket
ahaks

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails