Itu langkah terakhir DIA di bumi Selatan.
Sudah bertahun ekau kek sini. Akhirnyo ekau pulang juo.
Memang ekau ikut pepatah.
Hujan omeh nogori orang. Hujan batu nogori sendiri.
Ekau balik juo mengutip batu.

Kesian pado intan-intan permato yang masih di bumi Selatan.
Ekau tak bawak pulang bersamo.
Ese lihat, intan-intan tidak berkilau saat ekau melangkah poie.
Malap.

Ese tidak ingat bilo ekau hadir dalam kehidupan ese.
Tapi kehadiran ekau, menambahkan jumlah manusio yang ese konal.
Ekau manusio pelik. Terkadang sukar untuk ese meramalnyo.
Penuh dongan misteri sendiri.

Dan ekau manusio yang mengonalkan ese dongan dunio Epal Putih.
Akhirnyo ese terkono juo rachun ekau.

Mogo ekau berjayo dokek tanah tumpah darah ekau.
Kalau mau kawin, jangan lupo hantarkan kad original.
E-Kad ese tak mau. Muahahaha.
Dan jadikan Capturepixs sebagai Official Wedding Photographer.
Remember that?

8 comment:

azie said...

hiks.

dah agak dah..yu mesti sedih juga.

buka puasa semalam, ada teringat rasso tak?ehehe

AyAres said...

tak teringat lah kat dia..sbb tak pernah berbuka puasa dengan dia pun...dia kan asyik kena book ngan awek2 jer..

Princess Liyana said...

Bro,kalau i kawen nanti, nak guna perkhidmatan capturepixs, ada diskaun tak?;p..hik3..

Masih dalam mode sedih..alaahai;(

AyAres said...

sudah pasti ado discount..

berapa baldi dpt simpan air mata? hahaha

Princess Liyana said...

hihi..mcm tula..yg pakej tu, bg murah ckit ke pe. duit tak byk la;p..hihi,kena cr husband kaya;)

Em..adalah..dua baldi..kidding;p
memang gni,dh start nangis.susah mau stop;p

A t i Q a h said...

Huhu..semua pakat2 buat entri pasal beliau. Sedihnya baca.

pHu YinG said...

Cuba teka siapa menang peraduan nangis paling lama? ;-p

AyAres said...

budak pakai spek itam lah nangis paling lama..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails