14.10.08

Gangguan

Sojak duo monjak ni.
Gangguan makhluk dalam tidur ese.
Buat ese rimas nak tidor.

Makhluk Tuhan itu bukan buruk ruponyo.
Cantik. Ngalahkan Maya Karin.
Sobab cantik lah mako mengganggu tidor ese.
Kalau buruk macam langsuir.
Ese dah tak heran sangat.

Tiap kali ese tidur. Makhluk tu hadir.
Ese terjago. Ese tengok jam dokek henpon.
Pukol 3 pagi. Pukol 4 pagi.
Ese ketet-ketet. SMS.
Ese tidur semula.

Begitulah berulang.
Rimas. Buat badan ese lesu.
Tak cukup rehat.
Maksud ese.
Otak ese tak cukup rehat.

14 comment:

filanastasia said...

mr ayares : owh.. bermimpi sang puteri yer...

S h i n o said...

huh.. adakah "ia"?.. :P

AyAres said...

bukan sang puteri...
tp nenek kebayan gunung ledang daaa..

'IA' muncul lagi... menyeramkan..walaupun cantik di pandangan..

filanastasia said...

mr ayares : uish.. nenek kebayan lebih cantik dr maya karin?? erkkk huhuhu

AyAres said...

haa..itulah taktau..nenek kebayan kalau time malam2..mmg cantik..
time siang..orang nampak..dia buat jadi tua...
aiyaa..itu cerita dalam buku hikayat talak baca ka?

filanastasia said...

mr ayares : baca la... tp lama dulu.. lupa dah.. hahahah.. mana tau.. ares nyer versi len... huhuhu

sofeya kadeja said...

emmm...ikut hikayat, memang nenek kebayan tu ada kuasa...boleh berubah-rubah rupa...if ayares nak tahu, nenek kebayan tu pernah berubah wajah jadi rupa fEya ni untuk tackle Hang Tuah masa tu...

AyAres said...

takde kaitan dengan feya..dengan makhluk2 di muka bumi ini..
hahahhahaa

filanastasia said...

mr ayares : wah.. kalau bukan makhluk di mukabumi ni.. mcm mana eh.. tp siap boleh sms plak tuh.. ajaib.. huhuhhu

AyAres said...

aik??
sms pada siapa?
takkan pada makhluk dalam mimpi tu plak..

sms pada dukun ler..hehehee

MuScLEgAiN said...

urm... mcm2 ada ... pertama basoh ko tak kaki... huhuhu... yang keduo tak baco fatihah dan beristigfaro kono beristigfar dan tak berselawat... kito kono beringat kek allah... gangguan syaitan biaso dalam tido adalah pekaro biaso tapi kuek kuek ko tak iman kito... setan dah janji akan ganggu anak adam mcm tue... haa jadi buek lah semayang hajat kalo tobangun tue.. see yaa.

Ungu said...

hahahaha...
im tdo x basuh kaki
tu pasal la mimpi bkn2..
ekekekekekeke
c(:

AyAres said...

kaki ese pijak taik ayam mungkin...takpun ayam dah berak atas kaki ese...
hoishhh..kena samak tak nih?
nnt kang mimpi datang lg..
mati kejung ese..

Jek said...

Akulah Gangguan itu ..hohohoho

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails