8.8.08

Lesu

Masuk hari ni dah 5 hari ese batok dan domam.
Badan jadi lesu. Tak larat nak bangun.
Mato pun dah pedih dan jadi merah.

Dan dalam 5 hari ini jugak lah ese cerlang cerlup poie kojo.
Bilo masuk opis, ese takleh focus pado kojo.
Mato takleh tengok pc. Pedih.
Tokak pulak gatal-gatal.
Buatkan ese terbahak batok.

Ese dah poie klinik Penawar.
Doktor cakap, domam biaso yo.
Maklum la sekarang musim domam denggi.
Dan domam malaria.
Doktor cek tokak ese.
Doktor cek pernafasan ese.
Doktor cek mato ese.
Tak sampai 5 minit.
Doktor suruh ambil ubat dokek luar.

Lesu. Tapi ese kono jugak poie amik gambar orang kawin.
Tarikh yang hot 8.8.8 ni nak taknak pengantin pun dah booking.
Pakej pun bukan alang-alang biasa, tapi pakej paling mahal.
Tu yang ese kono turun jugak. Tunjukkan komitmen.
Ado orang kato, ese workaholic.
Tapi kalu ado peluang untuk berehat, sapo yang taknak.
Dongan badan lesu, tokak gatal asyik nak batok.
Bilo buek kojo pun takdo semangat.
Nasib baik majlis berjalan lancar.
Dapek la jugak ese capture pat limo ratus gambar.
Itu baru ese sorang. Belum masuk laie sorang ese punyo team.

3 comment:

filanastasia said...

mr ayares : bila sakit tu, tanda Allah ingat kat kita.. redha yer.. dan jgn lupa ikhtiar untuk berubat.. makan la ubat yg ada,.. mudah-mudahan cepat sembuh..

pst.. "u're very dedicated photog'.." saje nak ulang lagik.. hahah.. just take care.. be safe..

shinO サイフル said...

Guano tuh? kena g makan2 ubat etek gak. Kijo2 jugok.. Lama xkelik kampung kot. Sbb tu demam. Kena kelikla baru cepat sembuh. :)

Ecah said...

lorr im pun xsihat rupenye.. same la anak ecah ni baru nak sihat..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails