3.8.08

Selesai

Hari ahad lopeh, selosai sudah Pameran Pesona Pengantin 2008
dokek Plaza Angsana, Johor Bahru.
Selamo 10 hari dokek sano, alhamdulillah namo Capturepixs
meniti di bibir pengunjung terutamo di bibir pemilik Butik Andaman.

Dan dalam pameran tahun ini, Capturepixs lah satu-satunya booth
yang menawarkan khidmat fotografi. Selain tu, semuanya butik andaman.

Seperti kebiasoannyo lah, pengunjung sudah pasti teruja untuk bertanyo pakej
pado butik andaman berbanding menanyokan pakej fotografi secaro terus dari kami.

Dan rato-rato pengunjung dari JB ini, masih laie berat hati untuk mengambil
pakej fotografi yang bernilai ribuan ringgit lantaran kurangnyo kesodaran
terhadap kepontingan sebuah foto terutamo dalam majlis sekali seumur hidup ini.

Mereko sanggup menghabiskan ribuan ringgit kepado Butik Andaman tanpo
mengambil kiro yang pelamin, persalinan, hiasan dan mekap itu hanyolah digunokan
sekejap sahajo iaitu semaso majlis berlangsung samado sehari mahupun duo hari.

Dan bagaimanokah jikalau jurufoto yang mereko ambil kurang bermutu produknyo
dan akhirnyo membuatkan pengantin kurang berpuas hati dongan hasil foto tersebut.
Walhal pada awalnyo mereko sendiri yang memilih jurufoto mengikut bajet mereko yang kecil.
Dan foto tersebutlah yang sebenarnyo bakal di simpan sehinggolah ke hari tuo.
Bukannyo baju mahupun pelamin yang cumo di sewo sehari duo.

Jadi, kepentingan jurufoto dalam majlis perkahwinan terlotak pado tanggo keduo selopeh
butik andaman yang pengantin tompah. Kerano tanpo jurufoto yang profesional, adalah amat
sukar untuk kalian menyimpan kenangan yang terindah dalam bentuk moment-moment
yang penuh romantis, nostalgis dan menggugah raso.

Kalian, fikir-fikirkan apo yang ese sampaikan. Moga kalian mampu menilai sebuah
hasil fotografi itu sebenarnyo tinggi nilainyo pado mereko yang menghargoi sebuah konangan.

4 comment:

KEKASIH 'ATOK' said...

sesungguhnya org setuju dgn cakap ares ni.. apa2 majlis pon photographer yg penting... seb baek lama lagi org nk kawen.. kalau idak.. confirm booking ares.. (cuma jgn tarikh kawen sama je laa.. sbb nanti photographer sama2 wat majlis..)

mohd herizat said...

xpe la bro...
mmg tu jer yang diorang sedar...
"alah apa sangat gambar2 ni... pakai kamera biasa pong ok aper? janji ada gambar..."
Res.. sorila.. x dapat menyumbangkan waktu untuk bersama,sebab buat preparation Akikah buat Hasya Azzalea..
salam buat warga capturePIX

Reds said...

tugas kita adalah untuk menyedarkan bakal2 pengantin betapa pentingnya foto mereka berbanding baju & pelamin. Pelamin & yg baju yg mahal mereka tak boleh tunjuk kat anak cucu melainkan moment yang diabadiakan dalam gambar...

ZULHAFIDZ said...

pelamin murah boleh jadi cantik dgn gambar cantik

pelamin juta-juta..boleh jadi nampak murah dgn gambar yg tak cantik..

baju murah-murah boleh jadi cantik dengan gambar cantik (contoh outdoor pakai pagoda) hehehe

baju micheal ong atau abg tom saufi boleh nampak murah if gambar tak cantik..

ntah..betul ke tak? tapi kalo pengantin amik micheal ong...tentu ong jugak photognya..

analogy..analogy..ana nak logik..hehee...

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails